Mord å andra visor...

Idag är det tisdag och det innebär att kvällen avslutas med Allsång och Morden i Midsommer... Man kan ju undra hur det kan finnas några kvar att mörda på den orten, men det kanske flyttar in nya...? Och hur dom vågar flytta dit med tanke på den höga procenten av mord som sker i omgivningen, det är frågan! ;) Nåja, serien är ju rätt underhållande och jag börjar förlika mig med den nya kommissarien oxå...

Apropå mord så känner jag en oerhörd ilska över det mord som skett på en 7-årig pojke i Umeå... Hur i hela h-vete kan man mörda ett barn??? Vad i hela friden är det som fattas hos den människan??? Hur sjuk kan man bli?! Jag hoppas få svar på nån fråga när rättegången drar igång, men jag har svårt att se att det finns någon förklaring! SJUKT, så sjukt...

Idag har jag å Resso sprungit ett varv på barkbanan i byn... Känns hyfsat okej i foten, men nu är jag troligen rädd för att belasta den foten så jag springer underligt, för nu har jag ont i knäet på det benet... LESS var bara förnamnet! Ska prova med det där linementet som mamma har hemma å jag hoppas det kan gå över med det!

Efter det åkte jag å Mamma till Moster i K-vaara där en annan moster samt kusinen från Umeå trakten med familj befann sig... Minsann trevligt att umgås!! Att komma in i huset där mormor bott, där man tillbringat många dagar som barn, det är lite som att kliva in i det förflutna... Inte mycket har förändrats och man kan nästan känna av samma dofter som då... Inte lagårdslukten, för jag tror inte det finns en enda lagård i bruk i byn längre... Nu är det gruvdrift istället... :) Det jag blir förvånad över som vuxen är att allt känns så litet... ;) Men annars känns allt sig likt... Till å med dom leksaker vi lekte med i lekstugan finns kvar... Eller i alla fall delar av dom...

Igår var jag å hälsade på Guddottern med familj... Men så mycket av Guddottern hann jag inte träffa, för hon sov... Nya friska tag med det en annan dag... Vi hann i alla fall surra lite och så hann jag mysa med lilla M och det är inte fel det heller! :)

I övrigt knallar livet på här i byn i stilla lunk... Känns som om jag försöker ta det coolt i alla fall... Det bästa med semester är att man får göra det man känner för med sin tid! :) När jag återvänder till stan vet jag faktiskt inte i skrivande stund... Jag å Mamma hade tänkt hinna med ett IKEA besök i alla fall... :)

Nu ska jag ta min bok å gå till sängs... :)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0