Fantastiska Göteborg

Vi har haft en underbart rolig vistelse i Göteborg! Jag har skrattat så jag fått ont i magen! Så även om vi förkortat livet med nåt glas vin och öl, och kanske inte den bästa kosten, så har vi defenitivt förlängt livet med alla goa glada skratt! :) Tack alla som var med!! :)

När man har varit iväg på sådana resor så är det så himla svårt att återberätta det... Det som var så himla roligt å underbart där hamnar som i en särskild bubbla och det är svårt att få någon annan att förstå det roliga med den saken... :) Många utryck har myntats, gamla som nya... Och jag kan sitta och småle för mig själv bara jag tänker på vissa saker! Så Jag måste ändå skriva lite för att själv minnas! ;)

På torsdag åkte jag, H&H ner med samma plan, så vi mellanlandade på Arlanda och fördrev tiden där i nån timme innan vi fortsatte mot Landvetter...

När vi landade på Landvetter dröjde det inte så länge innan S å B anslöt, så vi åkte gemensamt in till Göteborg där vi även mötte upp M... Sådärja, då var gänget samlat... Likt en skolklass på klassresa skulle nu hela gänget forslas till den lägenhet som skulle vara vårat hem de närmaste fem dagarna... :) TAXI... Ja, vi hamnade rätt! Lägenheten hade H hittat på Blocket å vi var alla lika förvånade över hur mycket av hennes privata grejer som var kvar..... Nåja, det fanns sängplatser för oss alla sex i alla fall... :)

Mot en affär för att fixa så vi skulle ha frukost framöver och även middag denna torsdag... Jag H&H fick det angenäma uppdraget. :) Jag kan säga att med den uppförsbacken så undrar jag om dom som bor där handlar väldigt lite, eller om dom har nåt att DRAMATEN i?! H ansåg att han behövde träning så han tog dom tunga grejorna... Sen lagades det middag, diskades och sen skulle vi ut på Rockbaren. Där träffade vi en massa bekanta. Och när man var där inne så förstår man att baren gör skäl för sitt namn! :) ROCK... Men vi hade skoj!! Efter en tur på Hard Rock Café var kvällen slut...
         

På fredag var det dags för det grabbarna väntat 8 månader på, IRON MAIDEN skulle spela! Jag kan säga att hela Göteborg kokade av Iron Maiden och att det var typ "Metal-weekend"... Folk gick omkring med Rock-T-shirtar och det spelades rock på var å varannan krog... Det var som magiskt på nåt vis... Svårt att beskriva, men det kändes mer som att det var en festivalstämning! Goa glada människor! :) H å S åkte till Ullevi vid 10 och hade turen att hamna bland de 500 första som skulle få stå närmast scenen... NÖJDA killar kan man säga!
              
Jag och H drog på lite sightseeing å åkte med Paddan... :)
              
Efter lite mat, sightseeing, glass och lite shopping drog vi tillbaka till Ullevi för att se insläppet till konserten! Och jag säger bara att jag hade gåshud på armarna och benen och värsta rysningarna när jag hörde och såg fansen! Fatta vad man rycks med! MAIDEN, MAIDEN.... Till å med H som inte alls lyssnar på rock musik kände sig som en "rocker". Det var djupt imponerande! Att man kan tycka så mycket om ett band så man gör nästan vad som helst för att få se det! :) GALET, ROLIGT och IMPONERANDE!
    
Sen åkte vi hem för att förbereda oss för kvällens picknick i parken... För även om vi inte var på insidan å lyssnade, så skulle vi ju uppleva Iron Maiden vi med! ;) Dock sittandes i en park utanför... Men vi hade himla trevligt där med! :) Och vi var absolut inte ensamma!
              
När konserten var slut anslöt grabbarna till oss och vi fortsatte kvällen på Avenyn på nåt ställe som hette "Rose and Crown" och vi hade himla skoj! :) Antagligen eftersom vi inte kom i säng förrän vid 4.30-tiden eller nåt....

På lördag var det summering av konserten kvällen innan och även kvällen i stort... Sen drog jag å H på Liseberg, grabbarna skulle på fotboll...
         
På kvällen hamnade vi återigen på Avenyn... Och vi hade mycket skoj även denna afton! :)

På söndag var det vistelse i parken utanför Ullevi innan "The big 4" skulle spela... Jag å H satt där med grabbarna tills dom gick in på konserten, då åkte vi hem å packade picknick innan Metallica skulle spela... :) På våran promenad hem såg vi ett runt hus! :) "Sign me breast", eller nåt liknande var en mycket välanvänd mening. Somliga gjorde slag i saken också. ;)
         
Efter konserten mötte grabbarna upp oss igen å vi promenerade in mot Avenyn innan vi tog en taxi hem... Alla var nog rätt trötta efter en hel "Metal-helg"... :)

På måndag åkte M, S och B hem, så kvar blev bara jag, H&H... Då var det shopping som stod på schemat... Lite lyckades jag i alla fall få med mig hem! På kvällen städade vi lägenheten och såg på TV... Mitt plan från Landvetter gick kl. 9.30 på tisdag morgon. Sen dödade jag fem timmar på Arlanda innan det var dags att flyga hem till Kallax och Luleå. Väl hemma i lägenheten vid 18-tiden så tvättades kläderna... På nåt sätt känns det som att man måste "landa" lite när man varit borta... Smälta intrycken lite... :)
              
Köpte en tunika och en mössa på Rut mfl, en tunika till mig och en till Prinsessan från Desigual, två tunikor på Gina Tricot och lite pyssel material på Panduro! :)

Så, jag är glad över att jag bokade dom där biljetterna helt spontant och följde med på denna Göteborgs resa! Det finns en mening med allt! ;)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0