Bra dag - dålig dag

Bästa sättet att förstöra en semesterdag är att ställa sig på vågen! Och det speciellt efter att man haft semester och ont i foten och varit allmänt lat i flera veckor! Lägg till det att man haft "lördag hela veckan" och ätit och druckit lite för mycket och lite för mycket gott... JÄ-LAR för att uttrycka det milt vad less jag blir! Varför kan inte jag bara vara en sån där person som kan äta allt alltid och ändå vara smal?! (Tänkte skriva smal och snygg, men kom på att man inte alls behöver vara snygg för att man är smal! ;) ) Jaha... Lika bra att gå ut och promenera då! Och så gjorde jag det... Lägg därtill att det var mulet ute och regnet hängde i luften... Dålig dag! Men... När jag kom hem och duschade bort det dåliga, så fick jag en plötslig lust att baka! (Jaaaa, jag skulle ju inte äta en massa gott... Men nu är det ju så att det är tråkigt att fika ensam, så jag kan ha fika i frysen i fall jag får (o)väntat besök! ;) ) Så då begav jag mig till Coop för att inhandla ingredienser... Muffins med bär i blev resultatet till slut... Passade på att handla en massa nyttigt oxå, så jag kan äta nåt vettigt i framtiden! :)

När muffinsen var färdiga begav jag mig till min familj på Sst med ett gäng... Där fick jag en massa trevligt umgänge, leka med U (de andra killarna var inte hemma först) och sen åt vi middag! Så att min dag som började dåligt, hade jag redan glömt, för den slutade ju bra! :)

Har avslutat denna mulna måndag med att se "Änglagård - tredje gången gillt" - det var en helt okej må bra film! :)

Helgen har jag varit i byn och mest chillat... :) Lillebror med familj kom i fredags, så då har vi umgåtts allihopa. Det har varit Midnattsolscupen i fotboll, men tyvärr var det inget större arrangemang kring det... Var i alla fall å såg en match... :) Å så var vi å hälsade på Guddottern och gänget i lördags, jag, mamma, E och L... Och i söndags begav jag mig till stan med H&H...

Känns nästan inte som att man varit ledig ännu eftersom jag knappt varit hemma de senaste veckorna... Från midsommar har jag i stort sett varit på resande fot, men nu har jag inga större planer på att åka så långt... :) Ska väl ta dagen som den kommer och passa på att träffa människor jag inte sett på länge, ja kanske dom jag sett också... :)

Nästa mulna dag ska jag nog baka bullar, det var min ursprungsplan för idag, men det blev muffins istället... Så kan det gå ibland... Jag är ju rätt känd för att vara spontan, så det förvånar inte mig själv i alla fall! ;) Tänkte att det kan va trevligt att ha lite fika att bjuda på och kanske också plocka med sig på eventuella utflykter...

Nu ska jag återgå till soffan å se Johan Falk...

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0