Trettondagen

Denna Trettondag har till fullo gått i fikats och umgängets tecken! För det första sov jag till efter kl 11!! Var tvungen att tittat på klockan flera gånger, men det var sant.... Hade väl en del sömn att ta igen från förra natten då jag vaknade typ 5!! Och så satt jag såklart uppe och glodde på OTH... Så nu har jag sett hela säsong 1... Ser fram emot resten kan jag väl erkänna! ;)

Ja, och när man sover halva dagen så är det ju nästan dags för lunch när man ska äta frukost... :) Jag hade fått köttsoppa av min Bror tidigare i veckan å hade kvar den i kylen... Som en sann tornedalning tänkte jag att "What the f*** jag äter den till frukost!" Så min frunch bestod av köttsoppa där vid 12-tiden... :) Och sen var det dags för lite femårs kalas... Finaste A fyller fem på måndag (och hur i allsindar hann han med att bli så stor?????) och han hade grabbkalas idag... Eftersom Pappan i familjen arbetade var jag en "hjälpande hand" till Mamman... Mycket trevligt, trots ljudnivån på ett gäng killar i fem-års åldern... Och deras föräldrar (dock var inte dom så högljudda... ;) )... Men med det arbete man har så är man ändå van..... :) Nåja efter fika och fiskedamm å alltihop, så var kalaset slut... Jag å L hade planerat att besöka familjen L på Bäst men då var klockan ändå kring 15.30, så vi beslutade oss för att middag var på sin plats innan vi skulle fika mer! :) Sen åkte vi å besökte dem, var kul och se hur långt som hunnit i sin utbyggnad av huset! Och så fick vi mer fem-års fika! ;) Och massor med surr.... Alltid lika trevligt att träffa dom! Man kan säga att jag och L har haft en heldag med varandra!! Det var längesen sist, men nu har vi tagit igen lite tid i alla fall! ;)

Och nu är julen snart slut i detta hem också.... Bara lite smågrejs kvar, typ gardinerna i köket! Och eftersom det är tomtar på dom så är det väl läge att ta bort dom snart... :) Bara å samla lite energi till det då! :)

Nu tror jag att denna tjej ska ta en tidig kväll.... Jag har ju inget OTH att glo på! ;)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0