Rivstart på vardagen...

Började som bekant jobba igår igen efter en skön ledighet... Och då redan 6.30... Så naturligtvis hade jag sovit alldeles för lite... Men man tar sig ändå igenom dagarna... Direkt efter arbetet åkte jag in till stan å fixade en gåva till världens bästa A som fyllde fem år igår, tyvärr hann jag inte fira honom på hans riktiga födelsedag, så jag ska dit imorgon. Och så var jag och aktiverade träningskortet på Actic, så nu kan jag inte skylla på det i alla fall! ;)

Sen hämtade jag älskade E på förskolan och myste på med henne ett tag... Hon har börjat prata så himla mycket och igår berättade hon för sin faster att någon knuffas på dagis och E lessen... Hon sa det flera gånger... Hur mycket sanningshalt det ligger i det och huruvida hon själv är lika skyldig förtäljer inte historien... :) Faster sa dock till henne att hon skulle sätta upp handen och säga "stopp", så det övade hon på! :) Söt-ungen! :) Fick god middag hemma hos Lillebror innan det var dags för...

Nätverksträff med jobbet.... Vi är tre från oss och en tjej från Skur som är med i samma nätverksgrupp och så är det personer från andra förskolor oxå, totalt är vi 16, tror jag... Vi träffas på de olika förskolorna och byter erfarenheter... Igår satt vi och diskuterade boken "Hissad och dissad"... En mycket bra bok som får en att tänka efter! Ibland blir jag nästan rädd när jag tänker på vilket ansvar vi pedagoger har... Tänk vad mycket man kan göra för att bygga upp barnen till självständiga individer som tror på sig själv... Och hur lite man behöver göra för att rasera allt... Skrämmande... Bara att tänka på sin egen barndom/skoltid... Vad man minns och vad en del blev utsatta för... En av kvinnorna berättade om hur hennes lärare mer eller mindre mobbade henne genom hennes första skolår, hemska tanke!!

Väl hemma igen efter 21, så var det ju inte bara att somna såklart...... Så i natt har jag återigen minus på sömnkontot....

Idag har jag börjat 7... Och jag är trött.... Slutade 15.30 och sen hade vi handledning på jobbet från 17-19... Som sagt, så har vi sannerligen rivstartat med kvällsarbeten! Känns som om denna fröken ska gå å lägga sig tidigt ikväll, så säger hon i alla fall nu... :) Men jag har ju "somorgon" till 7.30 imorgon!! Men då jobbar jag till 17.15 också....... Och sen är min avsikt att besöka den nyblivna femåringen å hans (å min) familj! :)

Nu efter en kopp kaffe orkar jag nog vara upp till 22 i alla fall! ;)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0