Du försvann som en vind

Ja, Helgen... Vad ska jag säga? Återigen försvann du som en vind... Kan inte begripa vem det är som är den där tidstjuven som stjäl all tid.... Å då speciellt den lediga tiden... Svar på det den som kan!

Igår var det lördag och ett fasligt snöande! Det fullkomligen vräkte ner snö och jag skulle gissa på att ca 15 cm har nåt marken och stannat kvar där.... Jag tog en promenad i detta snöväder och bara på den tiden jag var borta hade det kommit massor med snö! Igår var jag även barnvakt en stund till Finaste Guddottern! Vi såg Pippi, ritade och bakade pepparkakor! Jaaa, man kan baka pepparkakor även i januari och frågar man Guddottern så smakar dom garanterat lika gott! ;) När Mamma L hade slutat arbeta kom hon med kina-mat och det smakade minsann gott! Sen tyckte Guddottern att hennes kompis E skulle komma hit! "Jag längtar efter henne"... Så jag ringde min bror och han kom över med henne... Lyckan var total för båda brudarna! :) Mina älskade fina prinsessor! Världen vore inte alls lika rolig utan er!!! ♥ När jag följde E hem blev jag kvar där och såg hockey och åt god marrängsvisch (hur det då stavas??)... Sen hem å avsluta kvällen med några avsnitt av One Tree Hill.... :)





Söndag idag och i kontrast till igår var det en underbar vinterdag ute! Solen sken och det var ca -14... Man känner redan av att ljuset är på väg tillbaka! Helt underbart att det inte är helt mörkt ute ännu kl. 16!! Yeees snart är det vår och sommar!! :) Dagen idag var jag ute och hämtade lite energi av det fantastiska vädret och sen har jag städat! Efter det var det dags att gå på healing... En kvinna som jag har jobbat med har en svåger som läser medium utbildning och han behövde några att "öva på"... Och såklart ställer man upp på dylika saker! ;) Det var faktiskt riktigt häftigt!! Jag ska träffa honom igen om ca 2 veckor och sen ska jag skriva en utvärdering på hans kunskaper... :) Jag kan ju så klart inte svara på om alla känner samma som jag, men jag kan säga att något var det då som hände! Kände mig påverkad av det hela! På ett positivt sätt....

Hemma igen har jag gjort soppa till middag och sett på One Tree Hill och Solsidan... Nu är det inte många vakna timmar kvar av detta dygn... Imorgon startar en ny vecka igen....

Jag tror bestämt att jag ska avsluta helgen som jag började den... I TV-soffan! :)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0