Dag 26 Mina rädslor

En av dom största rädslorna jag är att jag inte ska räcka till... Att jag inte gör nog mycket för att vara tillräcklig... Det var en av svårigheterna med att jobba som chef oxå... Att man ständigt kände sig otillräcklig...

Och så är jag rädd för att det ska hända någon jag tycker om och bryr mig om något! Jag är däremot inte så rädd för att det ska hända mig själv nåt... ;) Då är jag nog mer rädd för att bli ensam kvar....

Jag är rädd för fåglar! Och speciellt duvor... Har övat mig massor på att möta dom på stan utan att skrika... :) Det är betydligt bättre nu än för några år sen. Tidigare kunde jag känna panik bara jag visste att jag skulle passera ett område där dom (äckliga) duvorna fanns... Parkeringshus där dom kan komma utan förvarning, det är hemskt! Som sagt övar jag mig på detta och försöker möta min rädsla för fåglar genom att utmana den... :)

Jag är typ rädd för att kräkas. Det känns som om jag skulle kvävas å det är en otäck känsla... Undviker att kräkas så långt det är möjligt.... :)

Jag ogillar instängda utrymmen, ska väl inte säga att jag är rädd för dom, men jag undviker dom om jag kan... Jag är ju inte direkt rädd för att flyga, men jag vill gärna känna att jag "kan ta mig ut", så att sitta innerst på ett flygplan är jag gärna utan. Det gäller även bussar, å särskilt om det är okända som "stänger in" mig... Sen kan jag inte börja fundera på att jag är "instängd", för då får jag ju defenitivt panik, man får försöka "tänka bort" det istället... Och fundera på "vad kan hända och hur vanligt är det?" :)

En rädsla jag haft sen jag var liten är att det ska börja brinna och att man ska bli innebränd... Dels vore det hemskt om hela ens hem försvann upp i rök och ännu värre om man inte kunde ta sig ut! (Kan ju också vara en del i att jag inte gillar instängda utrymmen)

Det finns nog vissa rädsor inom oss alla, vi är ju människor! :)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0