Dag 24 Det här får mig att gråta

Jag är inte en så sorgsen person, så av sorg gråter jag hemskt sällan... Men jag har ändå ganska lätt för att gråta i vissa tillfällen.....

Jag kan gråta till en film... Beror naturligtvis på vilken film å mitt humör... :) Förr kunde jag se "Dirty Dancing" om jag kände mig lite "nere" bara för att jag visste att jag skulle börja gråta vid ett speciellt tillfälle, varenda gång! :)

Jag kan gråta av glädje, som till exempel när jag klarade körkortet! :) (Men då var det nog av lättnad oxå...) Eller glädje över att ha klarat något svårt...

Jag kan gråta av stolthet... Stolthet över att våra svenska idrottshjältar klarar en prestation, stolthet över människor i min närhet som lyckats med något... Stolthet över att få vara en del av dessa människors liv...

Jag kan gråta av lycka, lycka över att vara en "lyckligt lottad" person med så mycket att glädjas åt...

Jag kan gråta på bröllop, på skolavslutningar och andra "stora sammanhang" där det känns "mäktigt" att delta...

Jag kan gråta av ilska och besvikelse...

Det finns så mycket i livet som man kan använda sina tårar till, av både glädje och sorg... Vissa perioder i livet har man väldigt extra nära till sina känslor... Det är väl dom där "livskriserna" som 18 månader, 3, 6, 9 åring och tonåren... :) Och såklart som vuxen... En del krisar jämt, andra aldrig... Men man ska inte slösa tårarna på sånt som är helt oviktigt, eller använda dom som makt, det finns bättre tillfällen! ;) Men det ska väl erkännas att det är ganska skönt efter att man fått grina lite, man känner sig lite "renad"... :) 

Kram alla fina! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0