Shopping, melodifestival och sötaste Prinsessorna i stan... För att inte tala om packning.....

Lördag eftermiddag efter att ha tvättat kläder och varit på en solskenspromenad tog denna fröken bussen in till stan för att "köpa ut" sina Thai Bath... Det var endast det som var ärendet till stan, det och att inhandla lite "förnödenheter" på apoteket... Träffade några vänner där på Shopping och det ledde mig till Gina Tricot... Där såg jag den där prickiga klänningen som jag helt plötsligt bara var tvungen att prova, för den skulle säkert ändå inte passa... VARFÖR provar man något som man vill ha när man egentligen inte ska köpa det? För det är ju alltid då som det känns bra att prova... Så när jag gick ut ur den där butiken hade jag med mig den där klänningen och två linnen... Det var som sagt inte planen, men det blir heller inte alltid som man tänkt sig... :)

Hemkommen från stan åt jag middag å gick sedan över till Lillebror med familj där även lilla Lillebror befann sig... Hann med att mysa med Prinsessan en stund, se på "Pororo" som är den nya favvo-figuren och bygga lego... Sen när hon somnat var det snart dags för Melodifestivalen med tilltugg... I vanlig ordning var det väl inte särskilt mycket att hänga i julgranen, men ändå måste man som se det! :)

När jag var åter hemma såg jag nåt avsnitt av One Tree Hill....... :) För den som känner för att notera saken så har jag nu sett säsong 5 också och är inne på skiva 2 av säsong 6... Sen är det tyvärr så att min gulliga E inte har fler säsonger så jag får leva i ovisshet ett bra tag efter det......

Dagen idag var dagen då jag skulle packa....... Och det har jag väl gjort i alla fall delar av dagen... :) Jag var iväg och tränade med lilla Lillebror som inte bara är min gode man, utan oxå min PT... :) Näää, men jag ville att han skulle kolla så jag gjorde rätt i maskinerna, så jag slipper göra illa mig... Och det såg visst bra ut... :)

När jag kom hem och hade duschat å så, så kom Lillebror med familj över. D behövde skriva ut lite papper och eftersom jag inte får skrivaren att funka i den nya datorn var han tvungen att pröva sitt tålamod med min gamla... Enligt honom tog det ENDAST 45 minuter att skriva ut några papper... Som sagt, tålamodsprövande... :) Även Guddottern och hennes mamma kom förbi... Jag behövde L som pack-hjälp... Hon är bäst på att säga vad jag INTE behöver! ;) Så i eftermiddag hade jag båda min Prinsessor här, dom finaste i stan! ♥ Dom är ju för roliga, dom tycker så mycket om varandra och ändå så bara måste man ha just den saken som den andra har! :) Tillsammans har vi fikat och myst på... Så kul att jag hann träffa dom alla innan jag ska åka...

Jag har i alla fall plockat fram det mesta som så småningom ska hamna i min resväska... Det tycker jag är bra! ;) Så nu kanske jag kan sova i min egen säng i natt... Det var nämligen där allt låg i olika högar... :) Tack min älskade L-vän för lite tips och packhjälp! Och för att du finns! Puss!

Efter att ha tryckt i mig lite kladdkaka och glass och kaffe medan jag sett Solsidan, kanske jag orkar ta tag i packningen av necessär saker?! Men det är ju "bara" söndag idag... Och det är ju först på tisdag jag ska lämna mitt hem för att övernatta hos Cammo innan vi på onsdag morgon beger oss mot Kallax! Det ska bli underbart med semester!!!

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0