25 år

Det är konstigt hur vissa händelser liksom etsar sig fast i ens minne... Som dagen när Olof palme blev mördad... Idag är det 25 år sedan och i dagens tidning stod det på framsidan... Jag minns den där dagen... Jag hade stigit upp på morgonen och skulle se "Go morgon Sverige" kl. 8 på tv... (Jag var nog en rätt morgontidig unge, som var vaken kl. 8 på en lördag trots att jag var 9 år... :) ) Mamma stod och bytte blöja på min lilla Lillebror och jag läser högt på TV:n att Go morgon Sverige var inställt för att stadsminister Olof Palme hade blivit mördad... Det var som att jag inte riktigt förstod vad jag läste först, men jag minns att mamma reagerade lite chockerat....

Det är alltså 25 år sedan idag, och fortfarande vet man inte vem som gjorde det... Undra hur Sverige hade sett ut idag om han inte dött den där dagen.....

Kram! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Trevlig blogg du har :)

2011-02-26 @ 14:45:17
URL: http://styleformen.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0