POFF

Och så var julen slut för det här året! Det har varit en lugn och fridfull jul på alla sätt och vis...


Julafton firade här hemma hos mor och far och denna jul har vi alla varit samlade. E fick träffa Tomten och hon lade omsorgsfullt sina paket på en rad allt eftersom hon fick dom... :) Våran lilla Prinsessa var nog mer än nöjd med allt det paketen innehöll... Eftersom vi i våran familj köper ett paket var till en vuxen i familjen, så får vi ju också ett paket var... :) I år innehöll mitt paket en Router, som jag behöver! :) Men sen hade Pappa köpt värmeljusstakar till mig, Svägerskan och Mamma... :) Kusinen J hade skickat paket från Stockholm som innehöll en fotokalender och en pocketbok (som jag velat läsa! :)) Familjen på Sst gav mig ett paket redan i torsdags som jag fick öppna då och där fanns "Så mycket bättre" skivan... J ansåg att Moster I behövde nya tofflor, så mycket sköna sådana har jag också fått! :) Och en himla massa lotter! Och i år har jag ändå haft lite tur, för jag har vunnit några kronor... Sen har jag fått BIO-biljett av Guddottern och så har jag ett oöppnat paket i Luleå... Så lite snäll har jag visst ändå varit! ;)


När juldagsmorgon glimmade hade jag faktiskt lust att åka till P-ja för att se Raj Raj och Scaburbian spela på aftonen... Dock tog jag inte riktigt tag i det där, så det slutade med att jag blev kvar hemma... Kanske lika bra det! :) Utevistelsen i nån timme gjorde att efter bastu badandet var undertecknad ganska trött... Så jag hasade runt i min One Piece resten av kvällen, såg film på tv och var rätt nöjd med det... :)


Dagen idag är Annandagen... Dagens utevistelse resulterade i att jag och E fick åka runt byn med häst och släde! Det är sånt där som bara råkar hända när man är i byn... ;) Vi skulle titta på hästarna och då kommer farbron som äger dom körandes och frågar om vi vill åka med! :) Det var ju hur mysigt som helt! SYND att man inte hade med sig kameran då! Inte ens mobilen...


Sen har jag å Mamma besökt byns butik och sen har vi haft Farbror med familj på middag. Vi har haft första klassig underhållning av Brorsdottern som fått en microfon i julklapp... "Nu är det dags!" sa hon satte ner microfonen med stativ och började sjunga! Tänk om alla kunde vara så spontana och självklara i sitt sätt att vara! ;) Älskade lilla hjärtat, hon sjunger och så bugar hon sig och väntar på applåder... :)

Jag har alltså haft en mycket bra och lugn jul och nu tror jag att jag ska gå ner och värma mig lite glögg nu... För det är ju någon timme kvar av julen ännu... ;)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0