Julkänsla på g...

Ja, inte vet jag, men klok på den här sidan, det blir jag inte! Måste väl tillkalla experthjälp för att reda ut varför jag inte kan se hela rutan där man skriver texten… Mycket märkligt! Kanske har jag lyckats komma åt nån knapp, kanske inte?! Vad vet jag???

Nu börjar i alla fall julkänslan anlända så sakteliga… Det är vitt ute, vitt och fiiiint! Jag är så mycket lyckligare när det är vinter med snö! Vinter ska vi ju ändå ha och då föredrar jag en vinter med snö… Sen kan man ju fundera på varför all snö måste komma samtidigt så alla stackars traktorförare inte får någon rast och ro alls och alla människor med hus och bil får svära över att dom måste skotta… Nåja, är det något vi inte kan bestämma över, så är det vädret!

Idag har jag även varit och sett julkalendern i stadsparken! Och det kändes så himla mysigt att få se den när det är snö ute, så nu har man ännu mer julkänsla! En mycket bra kalender faktiskt! Och det var massor med folk där, så folk satt på marken till och med! Det är en fin tradition vi har är i stan, att dom sätter upp denna kalender varje år.


Och så har jag glögg minglat! Även det ger ju en känsla av jul! Jag var hos Fina C på glöggmingel igår kväll och ikväll har jag minglat hos Bästa familjen på Sst! Många trevliga personer har jag fått träffa både igår och idag och druckit massor med god glögg! Nöjd person, ja! :)

Igår var även jag och C på stan och spanade in lite julklappar samt att jag införskaffade en julklapp till MIG! En ny skrivare som även har kopiator och scanner… Kan tyckas onödigt av vissa, men jag har känt att jag saknat en skrivare när jag inte haft någon, så nu är det problemet löst! :) Så även att gå på stan så här kring jul ger lite av julkänsla… Man möter en massa människor som stressar runt och letar klappar till alla snälla… J Vi var inte så stressade, så vi hann med en fika på stan och sen också lite fika hos mig! :)

Och så har vi haft lite utvärdering med jobbet samt ätit middag tillsammans som julavslutning… Även det ger lite julkänsla… I torsdags hade vi föreläsning med en man som heter Harold Göthsson som pratade om Reggio Emilias filosofi… En klok man som gav en massa tankar att fundera på! :) Efter det hade vi middag tillsammans på Tallkotten, så vi åt inte julmat, men det var rysligt gott! ;)

På fredag stod lite utvärdering på schemat och sen också lite framtidsplaner… Vi var lite visionära och pratade om hur vi vill att det ska bli på våran nya förskola! Även det var en bra dag! Man får tid till en hel del eftertanke och man tror sig bli lite klokare… Och ganska mycket snurrigare samtidigt! :)

Så fredagen gick i lugnets tecken när jag kom hem, det vill jag lova! :)

Och i onsdags var vi ju på Maggio! En mycket bra konsert! Men den hade nog varit ännu bättre om det varit stående publik istället för sittande… Sista låten när alla stod upp och skrålade ”Jag kommer, jag kommer jag är nästan där…” den var ju såklart bäst! :) Inte så bra bilder då man inte fick fota med blixt, men...


Nu ska jag bege mig till Kallax för att hämta hem Fina J som varit på resande fot i några dagar…

Kram alla fina! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0