Jag lever!

Känns som att jag varit värdelös på att uppdatera bloggen!!! Men JAG LEVER! Jag har nästan bara sovit hemma den senaste veckan, så det är förklaringen till att jag inte skrivit något. Jag har knappt haft igång datorn... Så är det ibland! Och om man ska se det som ett gott tecken att man faktiskt UMGÅTTS med personer live, kan väl ändå vara bra att ha "data-fri-tid"! :)

Förra helgen var mamma här och vi rände bland annat runt på lite affärer... Denna resa resulterade i att jag har köpt många av julklapparna klart i alla fall! Jag satt också å slog in sisådär 48 julklappar, för Tomten skulle ju komma med en kalender till Guddottern och en Skattkista till brorsdottern! Jag tror jag hade minst lika kul som jag gissar att dom fina barnen har när dom får öppna! Jag tycker verkligen om att ge! :)

Söndagen spenderades i sällskap av mamma och sedan också med Lillebror med familj hos dem... Jag hade med mig en skattkista med paket till den där älskade brorsdottern jag har... Hon fick öppna ett paket ur kistan redan på söndag, och hon tyckte minsann att även Faster kunde öppna ett... Inte är hon snål inte! :) Även M, M och lilla T kom till dom å hälsade på, så då fick jag umgås även med dom! Man blir verkligen glad i deras sällskap, man kan som inte annat! :)

Sen började då en ny vecka, som nog var ännu intenesivare än den innan...


Måndagen arbetadade jag till 16.45, hämtade finaste E på fritids och gick sen hem till dom å käkade middag med grabbarna å J. Sen bar det av på Nätverksträff, en riktigt givande sådan, faktiskt... Kom väl hem kring 21.30...
tisdag hade jag utvecklingssamtal heeeela kvällen! Men även om det är arbete, så är det faktiskt rätt trevligt arbete... :) Jag gick väl hem vid 21.30, då hade jag avverkat alla "mina" 8 barn!
onsdag slutade jag tidigt och hann med en kaffe på Friends med Fina E innan jag satte mig i frisörstolen på LYXX och blev snygg i håret. Killarna på Sst såg genast att moster Icka hade färgat håret och när jag frågar 7-åringen om det är fint säger han: "Jaaa, typ svart!" :) Så på onsdag eftermiddag käkade jag middag med alla barn (och ungdom) på Sst och sen bakade vi kladdkakemuffins! :) Goooooda! Och kladdiga, det var det enda vi kunde säga om dom! :) Jag överlämnade även kalendern med alla paket till den där fantastiska lilla Guddottern jag har! (Hon berättade mycket nöjd om den för mig i lördags, så den var till belåtenhet... :) ) Och så hann jag umgås en stund med L när hon anlände från Kiruna...
Och så blev det torsdag och jag hade tid för massage... L tyckte att det var lika bra att jag åt hos dem eftersom jag ändå skulle baka med J hemma hos mig... Å så hade hon gjort en av mina favvo rätter, kyckling biffar. Det tackar man ju inte nej till... Så jag fick middag å sedan gick jag å J hem till mig å bakade lite morotskaka och surrade...
fredag stängde jag på arbetet och blev inbjuden av den fantastiska vännen jag har på middag även denna afton! Å dessutom tacos, me like! :) Flera trevliga personer hängde där på Sst, så det blev lite umgänge oxå...

Natten mot lördag vaknade jag av jordens huvudvärk, migrän... Jag som inte haft migrän på över två år hade nästan glömt hur det kändes... Men... Stressig vecka med alldeles för lite sömn, en nacke/axlar/rygg som är helt slut... Ja, kanske inte så konstigt att det kommer som ett brev på posten... Nåja, med värktabletter håller sig huvudvärken i shack...

På lördag var det min födelsedag och jag hade verkligen en fantastisk födelsedag med besökare från ca 11.30 och långt in på natten! Jag kände mig som en fantastiskt omtyckt person! :) Så än en gång, tack alla mina fantastiska vänner och familj som hälsat på, ringt, skickat sms eller på annat sätt kommit ihåg mig! Love you all! ♥



Söndagen kan man verkligen kalla vilodagen! Kanske inte så konstigt med tanke på hur veckan sett ut! Jag å MW var å käkade på pizza corner och sen kom J å hängde med mig. Så jag gjorde inte många knop i onödan! ;)

Hur kan man då sammanfatta veckan... Jag har knappt ätit hemma på hela veckan, jag har jobbat alldeles för mycket, umgåtts massor och faktiskt känt mig riktigt nöjd stora delar av veckan! :)

Så denna nya vecka fick ju tyvärr ingen bra start... ¨Eller jo, kanske men....

Igår, måndag var jag hos sjukgymnasten och han hade någon form av diagnos på mitt lidande... Förträgningar i nervbanorna (eh, kan det ha hetat så?) som gör att jag har domningarna i armen och ansiktet, "gamnacke", överrörlighet i ländryggen... Sååå, nu ska jag träna tre gånger om dagen... Eller tänja ut i alla fall... Återbesök om fem veckor för att hoppas på ett bra resultat!
Annars var det stägning på arbetet som gällde! Och så lyckades jag bli bjuden på middag på Sst igen! ;) Hjälpte J med packningen å sen när jag gick hem (och även var hemma) hade jag ett långt samtal med Cammo... Hon är som rätt underhållande den där fina vännen jag har! ;)


Jaha, så kom då denna dag som jag helst hade undvikit att stiga upp! Men det var ju redan gjort, så jag har mer eller mindre genomlidit denna dag... Hann inte mer än till arbetet förrän jag förstod att jag kommer få stänga även denna dag... En sjuk och ingen vikarie! NÄHÄ?! Vad ska man säga?? Man börjar i alla fall bli måttligt less på denna vikariesituation vi har, blir det inte förändring snart, så kommer vi väl alla vara sjukskrivna... Det kändes som om luften totalt gick ur mig, å inte bara mig... Vi var alla rätt less! Och jag känner mig som jordens sämsta människa när jag är på dåligt humör och saknar tålamod! Men... Några av barnen fick i alla fall baka pepparkakor, vi hade utevistelse... Och när jag låste dörren hade alla gått hem utan skador med mat i magen, hyfsat nöjda oxå! Så på nåt sätt lyckades vi fixa denna dag oxå! Trött är bara förnamnet, men som sagt alla har överlevt, både vuxna å barn! Å nu är denna tråkiga dag tack å lov snart slut! En dålig dag innebär ju att nästa dag bara kan bli bättre! :)

Hahaha! Kanske kan va nåt att påminna sig om! ;)


Nu ska jag lägga mig på spikmattan, spela lite wordfeud och sen sova! Imorgon börjar min dag med handledarträff på universitet, vi ska få gå på en föreläsning! Sen ska undertecknad bli intervjuad av Skolverket för att hon är handledare på Lärlingsprogrammet... Lärlingen ska också delta! :) Kvällen ska tillbringas med fina vänner, först på Waldorf, sen på Kulturens Hus lyssnandes på Veronica Maggio! Som sagt, morgondagen kan bara bli bra! :)

Bra jobbat, alla som orkat läsa ända hit! ;)

Kram alla fina! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0