Solig söndag och en ros

Idag kändes det som att sommaren var tillbaka! Så härligt!! Denna vecka tappade man ju hoppet om att alls kunna sitta ute nå mer och njuta av värmen... Men idag har jag suttit ute och njutit av solen och läst... Som om det vore sommar! :)

På kvällskvisten fick jag nån slags energi till att putsa fönstret i köket. Och det var absolut inte en dag för tidigt! Men bor man nära SSAB kan man nog putsa fönstrena en gång i veckan utan att det är för mycket! ;) Nu är ju jag defenitivt inte alls så ambitiös... Det är nog bra om det blir gjort en eller max två gånger per år! Men idag är det i alla fall gjort och man kan sannerligen se skillnad! Det är det roliga med att putsa fönster, man ser en skillnad efteråt! :) Nu ska jag bara stryka gardiner och hänga upp nya, men det får bli en annan dags projekt, energin tog slut och klockan blev sen... :)



Vi som är handledare fick en ros som sommargåva av lärarna som håller i Lärlingsutbildningen... Med orden om att vi skulle se rosen växa och tänka på våra elever.... :) Min ros har i alla fall vuxit, även om den vuxit sig aningens spretig... :) Men det är ju så livet är, lite spretigt... ;) Och varje gång jag ser på blomman så tänker jag på E, för det var ju det vi skulle göra! :)
Snart är hösten och skolstarten här... Och våra elever återvänder till sina arbetsplatser! Ska bli skoj å ta tag i en ny termin... Men också sorgligt att ungen börjar sista året! Jag hoppas i alla fall att jag och mina kollegor kunnat dela med oss av erfarenheter så att hon kunnat växa och att hon i framtiden väljer förskolan som arbetsplats! Och vi har ju även detta sista år kvar.... :)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0