Påsken is here

Snygg "svengelska" va?! Nu är i alla fall påsken här och om det kommer någon påskhare med ägg, det återstår att se..... :) Har i alla fall anlänt till Byn idag å här blir jag hela påsken. Bara att hoppas på att vädergudarna kommer med vackert väder! Men som det ser ut på väderleksrapporterna så verkar det blir bra... Det gillas!

Vi har haft en ganska lugn vecka på jobbet i veckan... Många lediga, flera sjuka... Så vi har varit duktiga på att jobba i miljön å fått till bland annat ett "djungelrum". Det gäller att ta vara på tiden! :) Ganska skönt att det har varit färre barn, ibland behöver barnen och vi fröknar få lite lugnare stunder... ;) Vi har påskpysslat och fått påsklunch, bland annat... Så vi har haft ganska mysigt med de barnen som varit på plats...

Sviterna från måndagens undersökning släppte under natten och trots fullmåne i veckan så har jag inte legat vaken alltför mycket... Bara vaknat några gånger... ;) Men nu när det är vår så påverkas jag inte lika mycket av att jag inte sover nog mycket... Livet är minsann lättare när ljuset har återvänt! :)

Efter helgens garderobsrensning bad jag Cammo komma förbi och se om något kunde tänkas passa henne... Å det gjorde det! Så bra, då fick någon annan också bli glad av att jag rensat! ;) Men hon tyckte minsann att jag var dum som "gav bort" kläder... Ibland blir man bara less på dom! :)

Eftersom jag arbetade sent både tisdag och onsdag så har jag inte gjort så hiskeligt mycket... Varit till Lillebror med familj båda dagarna... I tisdags när jag och Svägerskan satt och pratade "härmade" E oss och sa "blablabla"... Måste låta så i hennes små öron när vi vuxna pratar till varandra... :) Sen var det nog också så att fröken själv ville ha uppmärksamheten och då var det ju onödigt att Faster samtalade med Mamma.... :)

Nåja, idag har vi anlänt till byn och jag och E har hämtat påskris som vi klätt med fjädrar... Numera pryder dom "plattorna" ute på gården... Sen har jag å lilla Lillebror varit på en joggingtur. Har ju varit lite krasslig, så det var över en vecka sen jag sprang... Men är man nog tjurig, så går det mesta... ;) Dessvärre var det lite väl nära inpå middagen, men vi (läs jag) tog oss hem igen i alla fall! :) Efter det en välbehövlig bastu! Så nice!!

Imorgon önskar vi sol och värme! Så vi kan vara ute å njuta... På aftonen ska vi åka å fira kusin S som fyllt 30... Det blir middag och allmänt umgänge... :) På lördag fyller världens finaste E 2 år!

Nu ska jag sova... Hörde nåt rykte om att min kära lilla Lillebror har för avsikt att snooza larmet på telefonen, så det är lika bra att stiga upp innan så sker, för annars blir jag bara irro! :) Han kan nämligen ställa larmet på en viss tid och sen snooza i minst en timme, jaaaa det är irriterande!! :)

♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪
Påskkramen har startat, Glad Påsk alla vänner där ute! ♥
♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♪♫•*

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0