Halvtid

Ja, mitt-i-veckan är det redan idag! Tänk om alla veckor vore 4-dagars arbets-veckor, inte alls fel, inte alls.... :) Tänk vilken ork vi alla skulle ha om vi jobbade fyra dagar och var lediga i tre... Nåååå drömma ska man ju göra!

Det som var kvar av påsken i byn var annandagen... Då promenerade jag och Resso till "skogen" dit mamma, pappa och lilla Lillebror åkt bil... Där grillade vi korv och myste på ett par timmar innan det var dags att återvända hemåt för att hinna med bastubad och packning innan resan mot stan... Jag å lilla Lillebror åkte till stan med kusinerna S&M och det var ju trevligt att få lite extra tid med dom oxå! Vi drack alla fyra kaffe hos mig innan M skulle flyga hemåt å S fortsätta till Skeå... Sen var det inte mycket kvar av söndagen, som egentligen var måndag...

Det som då borde ha varit måndag, men som var tisdag var första arbetsdagen på veckan... För min del började dagen med upptäckten att jag hade punktering på cykeln å därmed var tvungen att gå till arbetet och som den tidsoptimist jag är hade jag ju inte beräknat att hinna gå, så jag fick ringa å berätta att jag var lite sen... Men det gjorde inte så mycket för T hade tänkt att det var måndag å kommit en timme för tidigt till arbetet... Så kan det också gå! :)
Efter jobbet hade jag Finaste Cammo på besök... Vi åt middag å surrade! Mycket trevligt minsann! Efter det ringde jag min "PT" och frågade allra vänligast om han kunde tänka sig att "valla" sin syster på en joggingtur... Det kunde han, så vi for ut på en tur... Överlevde även denna gång... Tack å lov! Nu har ju min kära bror en så finurlig grej på sin telefon, så den vet precis hur länge man varit ute och hur fort man rört sig framåt och hur långt man gått, så då visade det sig att jag i alla fall joggat mer än jag gått å det måste väl ses som ett framsteg?!

Å så blev det då onsdag helt fort... Å fortfarande med punktering på cykeln har jag fått gå till arbetet även idag... Måste ju fixa det där å för mig innebär det att någon annan hjälper mig med saken, för jag kände inte det som akut behov att lära mig den saken... Nog för att det är framdäcket å med andra ord säkerligen ganska lätt ordnat, men....... :)

Har idag varit en sväng på besök hos Lillebror med familj, så jag har hunnit umgås lite med E... :) Å nu är det ju dags för Grey´s anatomy å sen ska jag nog sova! :)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0