Alla goda ting

Jag är i alla fall inte en sysslolös person, det är sant! Dagen idag försvann i ett enda svep... Så går det när man har roligt! Dagen började med en sysselsättning som har varit frånvarande i en dryg vecka... Nämligen en promenad... Jag har ju haft nån form av virus i kroppen som gett mig "feber-toppar", så jag själv och människor i min omgivning har gett mig träningsförbud... Jobbigt, men välbehövligt! Jag hoppas på att kunna ta en liten spring-tur imorgon... Vi får se...
Nåja, efter den turen kom Guddottern och hennes mamma på besök, vi åt pastasallad tillsammans å hann umgås lite innan det var dags för mig å Svägerskan att åka på Snövit - musikalen! Den var verkligen så bra som alla säger att den är! Man kan ju ibland få för höga förväntningar när man hört mycket bra om något, men den här musikalen kunde man ha höga förväntningar inför... Mycket bra helt enkelt!
Sen bar det av till Cammo för att Svägerskan skulle fixa sina naglar... jag var väl mest med som sällskap! :) Sen drog jag å Svägerskan vidare å åt på MAX och köpte godis... Så denna afton ska avslutas med soffhäng! Om jag orkar, så ska jag se en film, om jag orkar....

Igår var det fantastiska fredag! Vi hade lite bus med vännen S som ska gifta sig! Hon blev upphämtad på Kallax av min E å hennes kompis å pojkvän... Det gäller att hitta personer som S inte känner å det är inte det lättaste! ;) Sen fixade dom henne till påskkärring. Hon blev avsläppt på Allstar där vi övriga väntade! Vi käkade god middag å myste på ett tag innan vi vid 22.30 släppte av henne hemma.... :) Så tack S, M, M och S för en trevlig afton!



På torsdag var Faster och hämtade hem sin fina Prinsessa. Vi hade picknick ute på baksidan med bullar... :) Hämtade fram solstolar så vi kunde sitta... När det gäller E så satt hon ju inte så många minuter, men det var mysigt ändå! Sen såg vi en liten igelkott också. Och så fick vi låna hink och spade av grannflickan så vi kunde göra snökakor... :) När det sen var dags att gå hem hade vi nog varit ute i nästan två timmar! Fick middag hos Lillebror med familj å sen skulle jag agera frisör hos lilla Lillebror... Det blev med ett helt okej resultat! ;) Lite kaffe och snicksnackande å sen hem å sova!

Och återigen ställer man sig frågan om vem som stjäl tiden?! Kan verkligen inte fattar hur den kan gå så fort??? Och hur kan det komma sig att det känns som om den bara går fortare och fortare ju äldre man blir?? Den som har svar på dessa frågor kan gärna skicka dom till mig! :) Så det kanske är tur att jag har tatuerat in  på armen så jag inte glömmer bort det! För om man inte försöker ta till vara på varenda sekund av livet kan man ju faktiskt missa nåt!! Och så ska man hinna leva också! Fasen man får ju stresskänsla vid tanken!

Så nu tror jag bestämt att jag tar till vara på de sista timmarna av detta lördagsdygn med chill pastill i soffan! :)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0