4 dagar och 23 timmar

Så länge sen var det jag gjorde det sista blogg inlägget... Skärpning säger vi då! Människor kan ju tro att man gått och blivit allvarligt sjuk eller nåt om man inte bloggar oftare än så! ;) Näää, skämt å sido... Jag vet faktiskt inte vart denna vecka tog vägen, men jag har knappt suttit vid datorn... Å därmed verkligen inte bloggat....

Kan väl dra en (snabb) resumé över veckan som gått....

Tisdag hade vi nätverksträff och jag var i stort sett bara hem och vände.... Sen tillbaka för att möta andra kloka pedagoger... Tyvärr var vi inte så många denna gång....

Onsdag slutade jag tidigt... Så jag och Finaste E åkte in till stan och fixade en present till kollegan M-L som fyllde jämt i fredags... Sen fikade vi go fika innan det var dags att bege sig till Kallax för att hämta hem Thailandsresenärerna... Som Faster längtat efter sin Prinsessa! :) Och såklart efter hennes mamma å pappa också! Det var en stunds väntan på väskor och liknande, så jag å E hann med att leka lite där på Kallax... Sen hem till dom för att leka lite mer... :) Men sen skulle ju Faster åka och lyssna på en farbror som skulle sjunga, vilket E tyckte var aningens onödigt... ;)

Åkte in till stan och träffade Finaste å Bästa A-K... Vi har alltid lika trevligt tillsammans och jag ler fortfarande när jag tänker på våran trevliga middag på Waldorf... :) Även om livet kan vara tufft emellanåt, så tror jag att vi båda kan göra varandra lite gladare.... Vi har väl gått igenom så mycket tillsammans, så vi vet var vi har varandra... :) Sen var det Di Leva på Kulturens Hus...


Jag tyckte det var en bra konsert. Di Leva är ju bara Di Leva... Och han har många kloka texter och bra sånger... :) Jag hade sån himla tur så jag lyckades träffa på H&H efter konserten så jag fick lift hem! :)

Och så blev det lite raskt torsdag... Efter att ha lyckats somna med linserna i ögonen dagen innan, var livet som i en dimma tills jag insåg problemet... :) Man ska inte vara för trött, då glömmer man saker! Nåja det löste ju sig i alla fall! Efter arbetet gick jag till Finaste familjen på Sst och fick både middag och trevligt sällskap! :) Kan man ha det bättre än så?! När jag och Mamma L börjar våra diskussioner går tiden fort, så även denna afton... :)

Fredag var det igår... Jag hade stägning på arbetet, men som tur var hade vi inte så sena barn så jag kunde ta ut tiden för personalmötet i måndags... Fint som snus eftersom jag skulle på after work... Vi var på Oliver´s och fick god mat... Vi blev bara fyra stycken, men trevligt var det i alla fall! Och att man var hemma före 22 gjorde ju att jag somnade i god tid igår! :)

Idag har jag umgåtts med prinsessan E i stort sett hela dagen... Gick dit och hann surra med Svägerskan och hennes bror ett tag innan E vaknade... Sen gick vi ut i solskenet... Vi tog en "liten" promenad... Sträckan var väl inte jätte lång, men när man ska plocka viktiga pinnar, fiska och gå i vattenpölar efter vägen så tar det en stund... Vi gick till L på Sst och den sträckan tar i vanliga fall 10 minuter, idag tog det närmare 90 minuter... Men vilken upptäcksfärd! :D Sen åkte hon vagn hem, annars vet jag inte när vi hade varit framme... ;) Så vi har haft värsta sortens mysdag! :)



När jag kom hem därifrån har jag ätit middag och sett "The Last Song" som faktiskt var en riktigt bra film... Å så har jag faktiskt sett vem som åkte ut från Körslaget! Jag tror det är första lördagen som jag faktiskt är vaken å ser det! ;)

Jag tror att jag har nån infektion i kroppen, eller nåt, för jag är så sjukt trött hela tiden! Ikväll hade jag en halv plan om att gå ut på krogen, men jag kände mig rätt "dassig" och när jag kollar om jag har feber så är det 37,8... Feber eller inte, men jag känner mig i alla fall inte helt kurant.... Nåja, det går nog över! Jag tänkte inte bli sjuk i alla fall!

Jag har ju faktiskt varit riktigt duktig med min "löpar-träning"... Jag har ökat antalet stolpar jag springer och minskat antalet jag går, så det går åt rätt håll... Jag ska väl inte komma och påstå att det är kul att springa, men det är kul att se att man orkar mer! :) Nu har jag ju ett mål, så då kan jag motivera mig till att göra det även om det inte är den roligaste träningen.... Det bästa med den träningsformen är i alla fall att man kan göra det när man vill och det tar inte en evighet... Alltså mindre tider att passa och mindre orsaker till att strunta i det! ;)

När jag nu förstår att min kropp signalerar att jag har en infektion, eller vad då den förhöjda temperaturen i kroppen beror på, så förstår jag varför det kändes så tungt att springa i morse... OJDÅ! Man kanske skulle lyssna på kroppen, eller hur var det?!

Jaja, lite sömn på det här, så blir jag som ny tills imorgon! Kanske jag orkar se en film till, eller också inte... Det får jag se!

Kram! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Jag driver en tv-blogg som heter http://tvminnen.blogg.se

Nu efterlyser jag personer som har någon anknytning till tv:n på ett speciellt sätt som kan tänkas vara med i min tv-blogg. Har du till exempel varit publik i ett tv-program? Är du släkt med en jätte stor kändis? Var du ett av alfabetsbarnen i fem myror? Eller något annat liknande? Eller så kanske du känner någon person som har en speciell anknyning till tv:n om du inte känner att du har det? Skriv i så fall till mig om detta verkar intressant.

Trevlig dag!

Mvh

2011-04-10 @ 13:53:47
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0