Tyssssstnad

Oj, vad det är skönt när det är alldeles tyst en stund när man kommer hem från jobbet! Efter alla ljud som "retat" hörsel-nerverna är det alldeles underbart med total tystnad... Brukar som vänta ett tag med att slå på nåt ljud som radion eller tv:n, bara för att öronen ska få vila en stund... SKÖNT! :) Det är egentligen först när det blir tyst som man förstår hur mycket ljud man utsätts för hela dagarna...

Igår var det söndag, en mulen sådan, i alla fall i byn... Jag bakade blåbärsbullar och syltkakor... Hann med en sväng på fotbollsplan där lilla Lillebror spelade och såklart umgicks vi! :) Det är ju så kul med våran Prinsessa nu, för nu är det som att hon försöker berätta saker för en... Igår när hon vaknade efter att ha sovit i vagnen och jag hjälpte henne med kläderna så började hon med stor inlevelse berätta för mig om mössan och vovven och dit... Jag som hört historien innan kunde förstå att hon menade att vovven tagit hennes mössa och sprungit iväg med den. Det gäller att lyssna på vad de små faktiskt vill berätta... Det är dock inte alltid så lätt när man inte kan säga alla ord man vill! :) Åkte sedan med Guddottern och hennes mamma till Luleå... Blev et stopp hemma hos dem där vi hann bygga lite pussel innan vi drack te och såg på TV... Inväntade L&P så jag kunde lifta hem med dem...

Det känns inte som om jag haft någon bra måndag! Vaknade med huvudvärk och den har hållit i sig heeela dagen! Vet inte om det är för att man är förkyld och täppt eller om det bara var så...?! Det känns i alla fall som om jag har bomull i skallen och inte riktigt är med... Man känner sig inte som någon bra människa när man inte mår bra, men det är bara att bita ihop, le å se glad ut... :) Hoppas bara på att det är bättre imorgon, för då har jag nätverksträff och kommer arbeta till 21.00, med en paus mellan 16.45 och 18.30, typ... Ikväll blir det då inte många knop gjorda... TV och en tidig kväll i säng!

Och nu ska jag göra slag i den saken och förflytta mig från datorn till TV:n... :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0