Stjärnklart

Befinner mig i byn! Kom för en stund sen från utebastun och tittade upp på himlen... Det är stjärnklart! När man bor i en stad glömmer man bort hur fint det är att se stjärnorna... Eftersom det alltid lyser en massa lampor är det svårt att skåda några stjärnor inne i stan, men här i byn ser man stjärnonrna! Jag har nog i hela mitt liv varit fascinerad av dessa och funderat på stjärnbilder och sånt.... Tanken slog mig nu när jag såg alla dessa stjärnbilder på himlen...

Hit till byn anlände jag igår med Fina L... Hon väntade in mig tills jag slutade runt 17 och sen åkte vi upp. Vi var framme runt 19, så det var inte så mycket kvar av fredagen... Hann kramas med Prinsessan innan hon skulle sova och så fick jag ju träffa nyaste familjemedlemmen Resso oxå... Så himla söt! :) Sen var det Idol och en film på nån av filmkanalerna... Eftersom den manliga delen av familjen alla jagar älg, så är det rätt tidiga kvällar som gäller i huset... :) Kanske är himla bra för då får man vila upp sig och kanske bli fri denna förkylning...

Idag vet jag inte om det blev så mycket gjort egentligen, hade tänkt börja baka på förmiddagen, men det var som att en massa annat kom emellan, så vi åkte inte till affären förrän rätt sent... Så blir det ibland! Nåja fick ihop en snickerskaka i alla fall och den har vi mumsat till efterrätt i kväll.... Vi har varit och plockat upp potatisen i eftermiddag, det gick rätt fort eftersom vi var så många... Till och med E har hjälpt till... Hon plockade minsann hon oxå! Men det är inte så lätt att röra sig i stövlar på en ojämn mark när man är liten! Men hon är tapper hon! Älskade unge! När vi kom hem så blev det sen middag med tacos... Sen har jag eldat öronljus... Ska visst vara bra om man är täppt... Å nåt var det då som släppte, men jag tror inte jag blir fri det som sitter i bihålorna... Nåja, har ju både rinexin och kortison-nässpray, så nån bihåleinflammation borde jag inte få! Och sedan så var det utebastu då.....

Jag har ju gått och blivit mörkhårig igen! Var till frissan i torsdags och hon fick i vanlig ordning fria händer, så nu är jag mörk! Det är ju inte så lätt för barn (ja inte för vuxna heller) att känna igen en när man så drastiskt bytt färg på håret... En liten pojke på min förskola frågade vad jag hette nu då... Ja, byter man hårfärg kanske man byter namn oxå?! :D Sen är jag ju fortfarande rätt ny för dom, så dom har väl precis vant sig vid mig, så ställer jag till det på detta viset... :) Även E var först lite skeptisk när hon såg mig... Faster såg ju inte ut så sist jag såg henne! :)

I torsdags hade vi en riktig utedag på jobbet, vi var ute hela dagen! Grillade hamburgare till lunch å sen ville inte ens barnen gå in.... Det var ju underbart väder, så man får passa på! Dessa go-väder-dagar är nog räknade..... Efter jobbet var jag ju då till LYXX till frissan och efter det träffade jag Bästa A-K... Vi var å käkade middag å sen fikade vi oxå... Satt å surrade en hel del.... Det känns fortfarande konstigt att vi inte arbetar ihop! Det kommer nog alltid vara tomt....

Nu tror jag håret har torkat så även jag kan lägga mig i sängen å sova... Som alla dom övriga i detta hus! :) Dom dagarna när det är släckt i detta hus så här tidigt, är nog ganska lätt-räknade... :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0