Möten och rösträtt

Känns som om denna vecka mest handlat om att vara på jobbet så mycket som möjligt... I måndags stängde jag , i tisdags hade vi nätverksträff, igår skulle vi haft handledningsträff, men det blev inställt och idag är det föräldramöte..... Man kan ju lätt säga att man inte har så mycket energi till annat dessa veckor....
..... Samtidigt är det roligt och lärorikt oxå! Att gå på nätverksträffar gör ju att man får höra hur andra tänker och så får man dela erfarenheter och vips så blir man lite klokare igen! Det är givande!! Och föräldramöten ingår ju i jobbet och så får man chansen att prata lite mer me föräldrarna och får höra deras åsikter... Också lärorikt! Men det är lite tufft när det hamnar en massa på samma vecka...

Igår när mötet blev inställt, eller rättare sagt flyttat, så hade jag å lilla Lillebror middagsdate! Trevligt med sällskap! Och sen gjorde vi "3-veckors-sallad", så nu har man så det räcker ett tag! :)

Idag efter arbetet har jag varit och gjort min medborgerliga plikt (rättighet), jag har röstat! Lika bra att göra bort det, så man inte glömmer det mitt i allt på söndag... För rösta bör man göra! Som sagt, så är det en rättighet för oss medborgare i detta avlånga land... Sen om det blir bättre eller sämre eller om dom är lika bra på att lova å inte hålla sina löften, det vet man aldrig... Det brukar ju sluta med att "det fattas pengar" eller nåt ditåt... Men jag hoppas innerligt att vi inte får in partier med extrema åsikter i riksdagen i alla fall.... Mitt hjärta klappar ju lite extra för förskola, skola och omsorg... Ja, det är väl den så kallade offentliga sektorn, å mitt hopp står till att det blir fler vuxna på färre barn... Både i förskola och skola! Och att personalen i vård- och omsorg också får chansen att göra ett bra jobb! För ju mer det dras in på alla dessa verksamheter, desto mer liknar det förvaring... Och vem vill ha det så?!

Idag fick vi "gå kort" igen på jobbet, jag vet inte för vilken gång i ordningen det sker denna höst! Och vad gör vi?! Jo, vi försöker lösa problemet, såklart för barnens skull! Men i slutänden kommer det drabba oss ännu hårdare! På nåt sätt så löser vi ju saker och ting trots att vi kanske egentligen inte borde... Så länge ingen protesterar högt, så går det ju... Ja, men ni klarade ju er utan vikarie förra gången.... Inte vet jag vad man ska göra åt det, men det känns som om vår kära arbetsgivare måste börja göra nåt! Det är ju valår, trots allt! :)

Imorgon är det fredag, igen! Ska bli skönt med helg! Denna vecka har jag dessutom inte varit i form, i måndags borde jag nog ha stannat hemma... Hade ont i skallen hela dagen och kände mig inte alls bra... Tisdagen var trots allt bättre... Men jag har ju nån form av lock för ena örat, så det känns som om man har bomull i skallen... Och så domnar det i halva ansiktet och så har jag yrsel... Just nu är värktabletter min frukost! Inte bra, nej jag vet! Borde kanske vara hemma, men man försöker ju ändå gå på jobbet å på nåt sätt så går det ju bra när man är där...... Nåja, inte klaga! :)

Nu middag och sen iväg till jobbet igen! Ha det bra där ute!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0