I rymden finns inga känslor

Och jag vill ha en egen måne! Så kan det känns ibland... Att man bara vill fly från allt ut i rymden eller upp till månen... Men... Det går ju inte så bra, så det är bara att lösa de problem man står inför... :)

Igår var jag å A-K på bio och såg just "I rymden finns inga känslor"... Den var riktigt bra och tänkvärd! Klart sevärd film... Jag slutade 16.45, så det var bara att omgående åka in till stan å möta upp A-K. Vi sprang på ett barn som vi hade tillsammans på Lantis å det var kul å träffas å höra hur dom har det... Sen åt vi middag på MAX och var på bio... Sen var den kvällen slut, kan man säga.... :) Alltid lika trevligt att träffa A-K, vi har verkligen samma typ av humor!! :)

I tisdags var det stägning på arbetet och sen bar det iväg på födelsedagskalas hos Fina L! En av min äldsta vänner, å då menar jag ju såklart inte i ålder! ;) Det var i alla fall gott fika och trevligt sällskap som gjorde den kvällen! :)

I måndags hade vi handledning på jobbet... Kom hem efter 19, sen vet jag inte om det blev så mycket vettigt uträttat...

I söndags var jag på födelsedagsfika på Mjölkis... Nu var det A som blivit ett år äldre... Alltid trevligt med en anledning att träffas! :) Även där bjöds det på gott fika å trevligt sällskap! :) Efter det var jag förbi hos bror med familj där även lilla Lillebror var.... Busade med Prinsessan! Hon badade och var verkligen sjö-vild! :)

Idag har jag varit förbi hos bror med familj en sväng... Ja, inte för att jag fick prata så mycket med de vuxna i familjen... Lill-hjärtat la beslag på sin faster! Vi skulle leka i hennes rum, läsa böcker och leka i tältet och allt möjligt... :) "Kom med, dit"... Ungefär så var det när jag förflyttade mig utanför hennes rum... :) Hon verkar i alla fall tycka det är kul på förskolan, och det är det inte svårt att förstå... :)

Sen var det ju det där med valet oxå... Det känns som om man befann sig i nån chock hela måndagen över att ett så kalla främlingsfientligt parti tog sig in i Riksdagen... Vart är vårat samhälle på väg? Är inte alla lika värda längre? Beror det på vilken sexuell läggning man har, eller vilken bakgrund eller hudfärg man har? Sen är det naturligtvis mycket som kan förbättras på många fronter, men ändå?! Skrämmande var ordet.....

Nu ska jag borsta tänderna och SOVA! Känner mig rätt slut efter denna vecka! Jag har arbetat en hel del och även varit i farten på kvällarna... Vi har haft vikarier hela veckan, så det är oxå en annorlunda arbets-situation... Och denna envisa förkylning vägrar ju lämna min kropp! Nu hostar jag oxå, men det kanske är det sista innan allt är över?! Bara å hoppas....

Min plan var från början att gå på after work imorgon å sedan bara vara i helgen... Nu blev det inte så, utan jag åker upp till byn imorgon och firar Pappa som fyllt 60 år! Det blir inte alltid som man tänkt sig... :) Kanske, kanske, kanske hinner man träffa någon fler by-bo oxå?! Hade varit trevligt!!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0