Nostalgi eller ångest?!

Igår var jag till S-byn för att hälsa på Fina A-K och fira hennes födelsedag lite i efterskott... Det är alltid lika trevligt att träffa henne! Jag är så otroligt glad över att vi fick jobba tillsammans och jag hade gärna fortsatt med det... Men jag är tacksam å glad över att ha henne som vän! Jag kan verkligen börja le av bara tanken på henne! Vi har som samma humor och ibland är det då ingen annan som tycker det är kul!! Men har man sett å hört det vi har upplevt tillsammans, då måste man banne mig skratta åt eländet oxå! I alla fall ibland... :) Tack kära vän för att jag får vara en del i ditt liv! :)

Jaaa, å så var det det där med A och tid... Jag var helt säker på att jag var ute i god tid och absolut skulle hinna med bussen... Men det jag glömde ta med i beräkningen var att bussen ju kommer fram snabbare på kvällen när det inte är så mycket folk... Och vad händer?! GIVETVIS missar jag den! Nåja jag fick 30 minuter att strosa runt i S-byn... Blev lite som en nostalgi tripp. :) Jag var bara tvungen att passera Lantis... Å det var helt sjukt vilken konstig känsla jag fick i magen! Dels kändes det spöklikt att huset stod helt tomt och det var oplogat å mörkt... Och det kändes som om det var nyss vi jobbade där, samtidigt som det kändes som en evighet sedan... Som om det var i en annan tid... Det var nästan så jag fick en ångestkänsla också... Så j-la mycket sjukt som pågått i detta hus! Så mycket som faktiskt gjort människor sjuka! Och att ingen gjorde något?! Jag å A-K konstaterade i alla fall lite lätt att vi hade nog inte kunnat göra så mycket annorlunda än vi gjorde... Och det jag tar med mig är den sista terminen! Vi hade så vansinnigt roligt och fick avsluta med flaggan i topp! Det är det jag väljer att minnas! Det roliga... För visst hade vi kul! Men vi hade kunnat ha ÄNNU roligare!! Min kropp verkade dock minnas andra saker också.... Nu har jag i alla fall varit där..... Men S-byn i sig kan jag faktiskt sakna! Det är tur jag har vänner där så jag får anledning att åka dit lite då å då i alla fall! :)

Föreläsningen i onsdags var riktigt bra! Många bra tankeställare och funderingar på hur man kan göra för att förstå barns "sanning"... :) Man lär sig verkligen alltid nåt nytt!

I övrigt hade jag en riktigt trevlig onsdags eftermiddag! Hämtade hem Finaste E från förskolan och då gick vi på kalas hos C. Dit kom även Guddottern och hennes mamma och L med E... Så det var ju värsta sammankomsten! Fick träffa flera goda vänner på en å samma gång! *gillas* Det blir man glad av! Jag fick busa med mina favvo-tjejer också! Det är lycka å kärlek! :) Och så fick jag middag hos min Bror innan föreläsningen! Även det är lycka! :)

Jag fick en fin start på min fredag! Gick till arbetet samtidigt som Svägerskan å Prinsessan kom ut från deras port... Så jag hann pussa på lill ♥ lite! Då blir man på ett underbart humör!! Det är en bra start på dagen kan man säga!! Och så är det ju fredag!! Vi har alltid fredagsfika på arbetet tillsammans med förskolan mittemot, så det är riktigt trevligt! Att jag hade stägning gjorde inte så mycket, förutom att jag blev sen... Ibland undrar jag hur det kan ta så länge att få med sig sina barn hem?! Jaja....

Nu är det i alla fall fredag och Idol... Ska äta nåt gott å bara ta det coolt! Är som väldans trött! Om jag vilar ut i natt så kanske man orkar med nåt eventuellt party imorgon! ;) Jag ska i alla fall iväg på födelsedagsfika hos Bästa Cammo på dagen imorgon... Det är många födelsedagar nu! Mycket fika blir det....... Och snart är det jul! Eller man kanske är som julgrisen å äter upp sig redan FÖRE jul?! Usch vad hemskt det lät!!

Näää, nu soffan å Idol! :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0