Idol å sånt

Varför är det alltid så att när man har bråttom så ska något gå snett... Eller snett å snett, men... Jag hade ju stägningspass på jobbet i torsdags när vi skulle på Idol-genrepet... Å naturligtvis när det barnet som brukar vara sent hämtas tidigare så är det ett annat barn vars förälder blivit sen... Håhåjaja... Men det slår sällan fel... :) Jag hade ju sällskap av min E som skulle vara med på ett stägningspass, så det var ju ändå trevligt! :) Cammo kom och plockade upp mig å sen var det TEMPO som gällde! Vi började med att hämta mat på MAX och åt det hemma hos Cammo... Säg det rödvin inte passar till! ;)


Sen var det bara att fixa till sig å bege sig mot Arcus hallen... Man skulle vara där senast 18.30 eftersom genrepet började 19... Och vi var där prick 18.30!! :)

En del av alla de långtradare som grejerna packas in i... När man ser hur stort det är med scen å all belysning förstår man att det behövs ett gäng sådana... :)


Snacka om utrustning! :)


Juryn å Peter Jihde! Trots att vi hade första parkett, hamnade vi bakom juryn... Ändå helt okej platser... Vi såg ju rätt bra i alla fall! Det var verkligen en mäktig känsla när de körde introt med "Idol-musiken" och man satt mitt i det! Det kändes rätt häftigt!! :)


Olle... Måste säga att det kändes som att hans framträdande på genrepet var bättre än det vi såg på TV på fredag... Dock är han ingen riktig "rock-kille"...


Elin rockade lös!


Jay ägde!! Klart bäst i sitt framträdande!! Galet bra live!


Linnéa får frågor av juryn... De fick såklart inte ge någon bedömning, så dom ställde frågor till idolerna istället. :)


Minnah!


Andreas Wise.... Inte heller han är någon "rock-kille". Efter torsdagens genrep trodde jag det var han som skulle hänga löst på fredag...


Linnéa och Jay har sjungit duett...


Elin och Minnah har sjungit sin duett...


Och så har även Olle och Andreas gjort...

Det var faktiskt riktigt trevligt att vara där! Kul å se alltihopa live! Även om det var ett genrep... Men vi fick ju se och höra sådant som sedan inte kom med på TV på fredag... :)

Så vi får tacka A-K för att hon tänkte på mig!!! :) Jag fick ju fyra biljetter när hon kom med dom i måndags, så då gav jag två av dom till E och hennes kompis... Jag gjorde två tjejer lyckliga! Bara det!! :)

Efter Idol gick vi hem till Cammo där vi drack te med hennes bror å hans sambo... Sen var det lite snicksnackande innan ögonen gick igen på två trötta brudar! :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0