Årets mamma

Hur blir man det? Årets mamma... De flesta mammorna vill i alla fall vara världens bästa för sina barn. Och de allra flesta är det också! Sen kanske inte barnen under alla delar av livet tycker att dom har världens bästa mamma, men så ska det väl vara i livet... :) De allra flesta skulle alltså välja sin mamma om dom kunde välja och fick välja om... Jag skulle då det! För jag har den bästa mamman!

Nu var det egentligen inte det jag tänkte på först när jag skrev rubriken... Näää... Det var mig själv! :) Vi hade en tradition på högstadiet att 8:orna gav "diplom" till 9:orna på julfesten som anordnades... Och när jag gick i 9:an fick jag diplomet just som "Årets mamma"! Tänk att få vara det! Och det innan man nästan ens på laglig väg fått bli mamma! :) Jag minns att en av tjejerna i 8:an frågade om jag tog illa upp... NÄÄÄÄ! Var det självklara svaret på den frågan för mig... Jag har väl alltid varit som en "mamma" där jag försökt ta hand om alla på bästa sätt... Och är väl fortfarande... Det kallas numera för medmänsklig, eller?? :) Skojade med min E om att hon nu fått en "extra mamma" som har lite extra koll på henne! :) Om inte annat så hoppas jag vara en BRA vuxen förebild! Jag hoppas kunna dela med mig av de goda värderingarna och jag hoppas jag sätter något spår i ♥! :)

Denna tisdag försvann som en vind! Som alla andra veckans dagar kanske?! Jag har arbetat från 6.30 och hela dagen har gått i ett rasande tempo... Sen tog jag med mig Fina E hem så vi hade lite handledning... Hämtade hem guld ♥ på förskolan för å mysa me henne! Vi fikade tillsammans med E och sen hann jag med en "snabb-middag" som Bästa Lillebror fixade. Éfter det möte på jobbet och när det slutade tog jag en lite längre väg hem... Måste ju öva mig i att vara ute på vintern! ;) Jag ska absolut inte klaga på att jag varit sysslolös idag i alla fall! Men jag har haft en bra tisdag! Å i vanlig ordning är det ju det bra som räknas i slutet! :)

Nu är det time för de Desperata Husfruarna och sen var denna dag till ända, kan man säga! :)

Kram alla fina! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0