Allting vitt, vitt, vitt...


Välkommen underbara vita landskap! Fatta vad underbart att öppna persiennerna i morse å mötas av detta vackra vita... Som jag har längtat efter snön! Det blir så fint när den lägger sig på marken som ett fint vitt täcke. Och nu när vi har fått vänta så är den ännu mer välkommen! Det är något speciellt med första snön... Nu har vi ju haft snö en förmiddag eller så, men jag blir ändå barnsligt glad när det snöar! Man blev ju glad bara av att se detta! Hoppas, hoppas, hoppas att det nu får ligga kvar så det inte bara blir slask och halt!

Igår var det verkligen som om jag fattade att det faktiskt inte är så länge kvar till jul... Första advent infaller om tre veckor, tre veckor! Helt galet!! Nåja, jag var ju å införskaffade en "julskinka" som jag å lilla Lillebror åt och till det drack vi must! Julkänsla på hög nivå! :) Och när jag senare tittar ut genom fönstret ser jag att det är vitt på marken och snön faller fortfarande! JAAAAAAAAAA! Det är lycka! :)

Igår var min lilla Lillebror inte bara världens bästa lilla Lillebror, han var också Storasysters "ekonomiska rådgivare". Han är en strukturerad person och gillar listor, så nu har han börjat göra listor över min ekonomi... :) Nåja, jag kanske rent av blir rik på kuppen! :) Men det är faktiskt intressant att se vad man sätter pengarna på. När man köper nåt litet här å där så tänker man inte på slutsumman... Det är ju som att gå på IKEA! :) Där kostar ingenting mycket men när man kommer till kassan har man ändå slösat massor med pengar! :)

Dagen idag startade med en promenad i vinterlandskapet med lilla Lillebror... Detta efter att jag dammsugit så han skulle hinna vakna! :) Ikväll blir det kina-mat med vännen C innan vi ska ha tjejfest hemma hos mig! Det var flera som av olika anledningar inte kunde komma, bland annat förkylningar, men vi blir några stycken i alla fall! :) Ska bli trevligt!

Idag är dagen när vi tänder ljus för dem som inte längre finns fysiskt ibland oss... Dom finns i våra ♥ och jag ska sända dem en extra tanke idag när jag tänder mina ljus...

Ha en fin lördag alla läsare!

Kram alla fina! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0