"Somna inte osams med dig själv"

Lars Winnerbäck!! Ja, han är KUNG på att skriva texter och han framför dom bra dessutom! Anci gillar!!

För att hänvisa till textraden ovan, så är det väl så man måste tänka nu för tiden, på sig själv! Jag har som bestämt mig för att vad som än sker med allt så måste jag i alla fall vara vän med mig själv... Alltså kan man inte offra sig själv, utan måste ibland vara lite "ego"...

Och när man då läser i tidningen att det är 45 förskollärare som ska sägas upp, tänker man vilken jä-la tur att man i alla fall har jobb!! Även om man måste flytta på sig... Och så är man lite ego och läser i listan över var alla dessa tjänster kommer att uppstå.... Finns det en chans för mig att få en placering där?? Det är verkligen jobbigt detta att inte veta!! MEN om jag ska fundera på det hela tiden, så blir det ju bara ännu jobbigare! Därför fokuserar jag bara på barnen! Jag ska ge dom en sista minnesvärd tid på förskolan och jag ska göra mitt bästa för att dom ska få det bra på sin nya placering... Då har jag gjort vad jag kan och behöver inte känna mig dålig för den sakens skull... Sen är det så himla mycket man skulle vilja göra och säga... Funderar skarpt på att "lätta mitt hjärta" bara för att själv kunna må bra och kanske lära mig ytterligare av allt det som skett och sker..... Ska fundera på det! Men jag säger bara att det är F-N ingen lätt situation vi befinner oss i! Är det inte det ena så är det det andra... Och det är väldigt lite vi som förskolepersonal kan göra för att förändra något... Jag hoppas att dom som har något att berätta gör det för våra överordnade, för som sagt, vi kan inte göra mycket! Människor i allmänhet och vissa människor i synnerhet har svårt för förändringar, vissa har till och med panik inför dom... Och nu står vi inför en stor förändring genom att förskolan skall stänga... För vissa stavas det bara KAOS! Och då blir det kaos för alla andra oxå... ÅH, nog om detta!! Man tänker och pratar om det nog mycket ändå...

Idag är det fredag och jag har gjort färdigt min fotobok om Thailandsresan!!! Har till och med skickat in beställningen. Nu väntar jag med spänning på resultatet! Det har tagit ett antal timmar att få ihop den och igår kväll satt jag till halv ett på natten med projektet... JA, jag har varit (och är) trött idag! Det sjuka var att jag bara tittade på klockan och såg att den blev mer och mer och jag kunde som inte sluta ändå! När jag fastnar i något jag tycker är roligt, då har jag svårt att slita mig!

Igår var det torsdag och jag hade en fullspäckad dag! Började morgonen med att lämna prover och där träffade jag en man som jag hade anställd alldeles i början av min "karriär" som enhetschef.... Efter detta sprang jag på en tjej som jag är bekant med och klockan 9 träffades jag och C på Kulturens Hus, så innan klockan var nio hade jag hunnit vara social!! Inte illa för en helt vanlig torsdag! Vi hade läsdag på bibblo och om jag får säga det själv, så kom vi faktiskt en bit på vägen.... Sen var det dags att plocka stygnen på tummen... Min farhåga var ju att det skulle göra vansinnigt ont, men det gick bra och gjorde inte så ont som jag föreställt mig... :) Så nu är dom väck! Bara att ha plåster ett tag till så inte såret går upp.... Och efter det hade jag tvättstuga, så jag passade på att tvätta bort lite vinterkläder. Skönt, nu kan våren och sommaren komma på riktigt! :) Ja, å så satt jag ju med den där fotoboken då oxå... :)

I onsdags var ungefär hälften av barnen från jobbet och hälsade på mig... Denna förvirrade person hade naturligtvis lyckats göra nåt tokigt igen! Jag glömde lägenhetsnycklarna på arbetet!! Men vad gör man inte för sina barn?! Jag ringde kvartersvärden som kom och öppnade mot uppvisande av legitimation och en avgift på 100 kronor... Nåja, det löste sig till det bästa och barnen var nöjda! Men nog ska det väl vara jag till dylika händelser?! När jag slutade satt jag och C på jobbet och fixade med vårat fördjupningsarbete, så att vi med gott samvete kan vara lediga nästa fredag... Vi satt väl sisådär fem timmar efter arbetstid... Det är ändå galet mycket att göra! Men då ska det ju bli bra oxå! :) Och så fick jag ju det där tråkiga beskedet om Nalle........

Tisdag då... Vad gjorde jag då?? Jag har redan glömt det, känns det som... Det är så förbannat mycket i skallen just nu så jag kan då lätt tappa bort lite info! Nämen just det!! Jag var till tandläkaren och hämtade min bettskena (som nog kommer väl till pass nu när det är så jä-la mycket att tänka på...) och sedan fixade jag middag till mig å Cammo! Vi hade värsta trevliga tisdagen juh! Sedan var jag och tittade på en lägenhet till Lilla lillebror! Kändes verkligen som om han skulle trivas där och jag kunde som se honom bo där och idag fick jag beskedet att han fått lägenheten... Ibland vet man bara saker......... Nu ska även han bli granne med sina två syskon! :D

En svårt godissugen tjej har idag vräkt i sig en hel godispåse på väldigt kort tid!! Nu är den slut och jag mår nästan illa, så kan det gå! Men mitt begär har i alla fall stillats för denna gång.... :) Det är inte mycket att se på TV heller denna fredags afton, så jag tror det blir en tidig kväll, kan ju behövas efter nattens få timmars sömn... Imorgon verkar det som att det blir Vårmässan ute på arcus... Hade turen att få två biljetter!! Så himla gulligt av denna kvinna att tänka på oss! Och så var det Cammos tur att A-K redan hade biljetter... :) Jag gör nog ett besök hos Cammo i samma veva... Nåja, helgen har precis börjat, så man vet aldrig vad den kan medföra?!

Trevlig helg alla fina!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0