Så trött...

... men kan ändå inte sova! Fy bubblan vad less jag är på det!! Det är nog snart en vecka sen jag sovit en hel natt utan att vakna... Kanske mer oxå?! Jag somnar så skönt å sen är det som om någon väcker mig å så är det kört! Jag vet att det är stress symtom... Och jag vet ju till stor del vad det beror på oxå, så det är väl bara att härda ut och hoppas allt löser sig snart... INNAN jag är alldels slutkörd då förståss....

Det är som lite mycket nu och det känns som om veckans dagar inte räcker till och inte heller arbetstiden... Men jag tänker att all extra tid jag jobbar nu, den får jag igen när jag får vara sommarledig!! Snart kan man väl vara kompledig två veckor och det är ju inte alls fel!! Nog för att tiden är inarbetad, men det känns ändå skönt att kunna vara ledig längre i sträck.

Idag har jag å C jobbat med vårat fördjupningsarbete på morgonen och på måndag ska vi ha läsdag och försöka göra det klart, så det känns i alla fall som om den bördan lättat något från axlarna... Det känns faktiskt som om vi har gjort ett riktigt bra jobb ändå om man nu får klappa sig själv på axeln lite... :) Man hade ju gärna önskat att man fått göra bort allt med skolan innan maj månad, men så har det inte blivit, och nästa vecka ska vi dessutom iväg på nån exkursion som jag inte alls har tid med... MEN.... Har man tagit f-n i båten är det bara å ro den i hamn! :)

Och så har jag ju börjat med utvecklingssamtalen på jobbet och får ta tag i alla barns portfoliopärmar i juni, kan ju som inte göra saker fortare än jag hinner! Det blir ju som mer jobb kan man säga med tanke på att vi stänger och alla barn ska vidare någon annanstans. En sak i taget......

Men det allra jobbigaste är ju ändå den där ovissheten och att alla på jobbet tycker detta är jobbigt! Då är det som om gnistan gått ur alla och så glömmer folk sina arbetsuppgifter och sen är det någon annan som ska göra det oxå! Det enda jag försöker tänka är att jag ska ha kul med barnen och fokusera på dem istället för att älta och gräva ner mig i den sorgen... Det kommer ju inte att gå fortare för det... Och min förhoppning är ändå att jag innan denna vecka är slut ska börja ha en aning om åt vilket håll det lutar... Det håller vi tummarna för!!

Idag har jag i alla fall haft besök av Världens bästa Lillebror och världens finaste E... D har fixat med en del "småfix" som jag behövde hjälp med, hänga upp lampor och en tavellist å lite sånt... Så det tackar jag allra varmast för! E och jag har haft skoj ute på balkongen bland annat där hon fick äta piggelin! GOTT var det och den tog slut fort! :)

Nu ska jag minsann duscha efter yttelrigare en dag i värmen... Det är såna här dagar man har ett extra bra jobb! :) Idag har vi haft picknick ute till mellis... MYS!! Och det är bara å njuta så länge det varar, för det verkar som om det ska bli svalare redan imorgon... Bara det inte regnar, för det är förskolans dag och vi ska ha lite egen karneval ute på gården...

Kram alla fina! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0