Kärleken är fantastisk!

Kärleken från en människa till en annan och att vilja visa den öppet för alla! Igår cyklade jag till J och A på fest i tron att detta är en helt vanlig vårfest... Men vad händer?! J samlar alla och går ner på knä och friar!!! Och sentimental som jag är började jag såklart gråta! Nåja, inte så tårarna sprutade, men ändå... :) Så nu är dom ÄNTLIGEN förlovade! Och vi var ett gäng glada människor som ser fram emot bröllopet!! Tack kära vänner för att jag fick äran att vara med och dela detta stora ögonblick med er!!

Fredagens jobbfest på Western Farm var riktigt trevlig! Ja, egentligen var väl hela fredagen rätt trevlig... Jag å A-K har ungefär samma humor, så vi satt (återigen) och skrattade åt den där historien med polisen i Ö-tå... Det är för tusan lika kul varje gång!! Jag skrattade så tårarna rann och "tanterna" på mitt jobb sa typ att det är ju ändå roligt att ni kan skratta mitt i eländet... Men vad ska man göra då?! Jag kan ju inte lägga mig ner och vänta på döden heller... Sen är ju allt det här jätte-jobbigt och jag kommer nog fälla mer än en tår innan jag lämnar igen nyckeln... Men som sagt, man måste ju försöka göra det bästa av situationen.

Eftersom jag hade stägnings skiftet, så gick jag till A-K efter arbetet... Även L följde med dit, så vi drack lite vin innan vi begav oss mot Western Farm. Showen var riktigt bra, dock kan jag inte säga detsamma om maten... Nog gick det ju å äta, men det var inte världens godaste kött direkt! Mitt i all förvirring hade vi glömt Chefens present på arbetet, så nu får vi tacka av honom en annan dag! Så kan det gå! Träffade Cammo å deras gäng där och fick åka buss med dom till stan, så slapp jag bli strandad i S-byn... :) Åkte vidare från stan med 01.10 bussen... Då höll jag på att skaka tänder för att det var så vansinnigt kallt! Snacka om kontraster i vädret!

Gårdagen gick åt till att börja dagen med ett besök i Stadsparken och utställningen som olika förskolor där pedagoger är med i pedagogiska nätverket i Luleå hade utifrån temat "Vårt livfulla vatten"... Riktigt mycket som var bra! Kul å se ett sånt engagemang! Efter det rännde jag på stan lite... Skulle då inte alls köpa nåt, men kom hem med ett par skor (!!) och två top:ar... Så var det med det! Efter ett besök på Systembolaget cyklade jag hem för att sedan fara till "min familj" och fira Världens bästa nyblivna 6-åring! Han skulle ha haft kalas men då Minstingen hade blivit sjuk blev det uppskjutet och för att lindra besvikelsen något for jag dit med ett paket... Och gissa om ungen blev glad över presenten! "Men Moster I hur kunde du veta att det var en sådan jag ville ha?!" Då värmer det hjärtat att se ett sådant glitter i ögonen på honom! Älskade unge!! Efter tårtakalas där begav jag mig hemåt igen för att fixa mig för kvällens party...

Det var verkligen en händelserik lördag! Som avslutades på ett ännu händelserikare sätt! Snacka om "dramatik" i livet... Skratt och gråt på samma dag!!  :) Precis som livet är!

Nu ringde Goda vännen L och frågade om hon fick komma och hälsa på, så ikväll får jag trevlig besök!!! Så kul!!

Nu middag! Sen kaffe! ;)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0