I byn... på visit...

Har just badat bastu... Vilken angenäm upplevelse! :) Då kan man vara i nuet en stund..... I övrigt har dagen gått åt till utevistelse. Man måste ju passa på när vädret är så fantastiskt som det har varit! Eftersom köket är lite upp å ner nu när dom håller på att byta kakel och spis och bänkskivor, så grillade vi ute. Första gången denna säsong, så gott!

Kom till byn igår per buss... Träffade en gammal gymnasiekompis på bussen, så resan gick fort! Det finns ofta mycket att prata om när man träffas sällan... Kul med sällskap var det i alla fall! Kändes konstigt att komma hem och inte bli mött av Nalle, man väntar sig att han ska komma och möta en ute eller lägga sig vid ens fötter eller vid sängen... Och att han ska skälla eller nåt, så visst är det en konstig tomhet utan honom.

Igår var jag även hem till mig med fem barn från jobbet. Det slutade med att jag tog med mig dom och åkte själv och vi hade en riktigt mysig dag tillsammans! Det är så himla kul och vara i farten med dom när dom "sköter sig"... När en av flickorna helt plötsligt utbrister "A, vad jag älskar dig!" så täker man att nåt rätt gör man väl i alla fall... :) Sen tränade vi cirkus! Det är oxå skoj och man ser att barnen tycker det är kul och dom är så himla engagerade allihop! Så när jag åkte hem var jag rätt slut. När man är i farten själv med barnen krävs det mer av en för att man vill ha koll hela tiden, så det tar på krafterna... :)

I tisdags var en sådan dag när jag träffade många pedagoger i olika sammanhang och alla frågar såklart hur det är vad som ska hända när vi ska stänga... Klart jag förstår att dom bryr sig (i alla fall de flesta av dom), men det blir rätt påfrestande att svara när man ingenting vet... Hur har ni det? Ja, vad tror du?? Klart det är jobbigt! Vad vet ni?? INGENTING!! Men man är trevlig och tillmötes gående och försöker svara så gott det går... Jaaaaa... Men det är oxå påfrestande... Och det absolut jobbigaste anser jag är ovissheten... Att inte veta var jag ska jobba till hösten... Jag har någonstans förlikat mig med tanken på att jag måste säga "hej då" till alla barn och föräldrar och att jag inte kommer jobba med dom nå mer... Jobbigt? JAAA! Men jag måste ju mentalt förbereda mig... Jag känner mig inte orolig för att byta arbetsplats och arbetskollegor, bara jag VET.... Men nu verkar det som om det kommer att börja röra på sig, så jag har ändå en förhoppning om att få veta nåt innan denna månad är slut... HOPPAS kan man alltid! I övrigt var jag å A-K och fixade rekvisita till vååran cirkus i tisdags, så det var en lång dag!

I måndags arbetade jag sent, och så var jag så vansinnigt trött! Det har jag varit hela veckan, så jag är glad att jag tagit ledigt imorgon, så får man en längre helg att sova ut på! Kanske inte så konstigt man är trött när man har så mycket att hålla reda på och dessutom en massa man INTE kan påverka....

Nix, nej, nu kaffe och glass! :)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0