cirkusföreställning

Jaaaa, just nu känns livet lite som en cirkus... Som man dessutom inte har riktigt kontroll på... Man vet inte vilket nummer som är nästa och kan inte riktigt påverka det heller.... MEN det blir säkert bra i slutändan! Dessutom ska vi ju sätt upp en cirkusföreställning på jobbet med barnen och A-K håller på att övertala mig att ta rollen som cirkusdirektör!!! Vi håller på med operation övertalning av barnen, men det går inte riktigt enligt planerna, så vi får se! Hoppas nån vågar och vill ställa upp, då behöver jag kanske bara vara biträdande i alla fall... Nåja, vi skrattar gott åt allt, så det blir säkerligen bra till slut! :)

Det känns verkligen att den här våren är en känslosam sådan.... Dels allt som händer på jobbet.... Just nu fokuserar jag bara på barnen och på var dom ska hamna, jag skjuter upp problemet med min egen placering... Det kommer säkerligen ordna sig och när allt det här är över kommer jag nog vara både nöjd å glad över min nya placering å mina nya kollegor... Jag kommer sakna alla massor, men så är ju livet.... Som sagt, det löööööser sig! Måste intala mig själv att så är det, för annars orkar man ju inte! Kan ju inte älta detta dag ut och dag in. Ingen kan ju ändå påverka det som sker!

En annan jobbig grej är att Nalle är jätte sjuk... Han kommer inte leva länge till och Mamma säger att han blir allt sämre för var dag som går... Det är oxå jobbigt! Hunden har ju funnits i nästan halva mitt liv! Jag skulle som vilja träffa honom en sista gång, samtidigt som det känns lika bra att låta bli... Jag vill ju ändå minnas honom som den där levnadsglada hunden, inte en vovve som är sjuk och inte orkar... Mera tårar att fälla!!

Som sagt, livet är som en enda cirkusföreställning, där direktören inte riktigt har kontrollen över föreställningen... Det är ju tur man har bloggen så man sedan kan gå tillbaka och fatta och förstå att allt löste sig till det bästa... För jag är ju optimist och jag försöker verkligen se positivt på allt... Men man ska igenom allt det där jobbiga först... Det som inte dödar det härdar sägs det visst........

Trots att det är många känslor som svajar och mycket man inte kan kontrollera, så går ju vardagen vidare! Vi gör en massa skoj på jobbet och ska fortsätta med det till sista dagen!

Veckan som kommer ska jag dels jobba med vårat utvecklingsarbete och så ska barnen få komma och hälsa på mig... Hälften av dom i alla fall... Resten kommer nästa vecka. Dom undrar ju var jag  bor och hur man åker buss till mig å en massa annat, så nu ska dom få komma å titta! :)

Förra veckan gick då med en rasande fart och det är knappt jag minns vad jag gjort! :O

I fredags var jag i alla fall till IKEA med L, en mycket trevlig resa! :) Men det är väl nästan alla IKEA besök?! Köpte en del grejer till hemmet, dock varken ljus eller servetter, det ni!! Jag köpte en spegel som tydligen inte ville vara i min ägo då den redan på parkeringen gick sönder!! Så kan man oxå kasta bort 200kronor! Men, men... Varför gråta över spilld mjölk?! När man istället kan skratta åt eländet... Vilket vi då gjorde oxå... Så på det viset firade jag Valborg... På IKEA! :) Jag fick i alla fall grilla korv på dan på jobbet, så nån form av firande hade jag ju trots allt! :)

I lördags var det liksom i fredags ett trist väder!! Men jag å L var ut med hennes hundar ändå, passade på att umgås då hennes familj var borta hela helgen... :) Sedan lagade vi tillsammans med Svägerskan å Prinsessan tacos hemma hos mig... Nåt glas vin till det och sedan dök även M och C upp... Ytterligare en kväll med många skratt! Det är så jag överlever kaoset, jag skrattar! :)

I går skjutsade jag Bror med familj till Kallax då dom ska åka till Turkiet tillsammans med Guddottern å hennes familj å H, H och V. Dom får säkert en bra resa! Det är dom i alla fall värda allihop! :) Efter denna tripp till Kallax kom jag på att jag var ju i närheten av Cammos nya bostad, så efter ett samtal till henne for jag dit. Vilken mysig lägenhet hon har fått! En sån där som är i ett gammalt hus med trägolv och kamin! MYSIGT! Vi hade (som vanligt) en mycket bra diskussion...  :) Mycket som tåls att funderas på! Det är bra att du tänker på mig och förklarar saker som jag inte riktigt förstår själv!! :) Tack vännen för att du finns!

Tummen mår bättre, men fortfarande är det ömt och man vill inte att den ska få en stöt i onödan... På torsdag ska stygnen väck, så jag hoppas det är bättre då! Eller att det blir det efteråt... Snacka om att man måste lära om en massa saker med en tumme i "paket"... Prova diska!! Det är ju heller inte särskilt lätt att få på sig diskhandskar (eller vanliga handskar heller för den delen) när tummen är betydligt tjockare än alla andra fingrar.....

Jaha, så var veckan igång igen då och idag har jag som vanligt på måndagar denna termin arbetat sent... Sen har jag somnat på soffan (kanske förklarar varför jag sitter här trots att klockan är FÖR mycket?!). Så nu är det egentligen dags att sova sen ett tag tillbaka..... :) Imorgon är en ny dag med nya möjligheter... Då vi ska fortsätta operation övertalning av våran "Cirkusdirektör"... :) Jag hopps ju in i det sista att jag slipper den rollen. :) Och så kommer C med barnen från K-backen så vi kan fortsätta vårat projekt med molekyler, aggregassions fromer å vatten! :) Blir nog bra till slut!

Ha det bra där ute!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0