Bröllopsfeber

Igår var jag på bröllop! Eller det kanske inte var alldeles sant, men jag iakttog i alla fall ett.... :) Vi var på Vårmässan i Arcus och tittade på bröllopet som var där. Det är som nåt alldeles speciellt med bröllop! Jag får rysningar av allt det där vackra... Och det fast man står i en stor mässhall och hör hur dom ropar ut erbjudanden samtidigt som prästen ställer frågan "Tager du..." Lite knasigt och jag tror inte att jag personligen skulle vilja ha det så trots att allt är betalt. Men det är nåt alldeles särskilt med bröllop! Och bruden var vacker!! Jag tror inte att dom som stod där framme med prästen egentligen var så medveten om att dom hade en stor publik... Dom hade nog mest ögon för varandra! Precis som det ska vara.... Så nu vill jag att någon jag känner ska gifta sig så jag får gå på ett riktigt bröllop!! För som sagt, det är nåt alldeles speciellt med bröllop......................

Fester kommer jag ju i alla fall få besöka, båda mina bröder fyller jämt och så ska vi på after work med före detta jobbarkompisar (numera "bara" kompisar) och avslutnings fest med jobbet och så ska vi ut och äta med en på jobbet som fyller 60 och så ska vi ha avslutningsfest med "naturvetar-gänget" och Cammo ska väl ha inflyttningsfest och så är det Midsommar och Pajala marknad och Lule Kalas och ja SOMMAR helt enkelt! Så jag tror inte jag kommer ha brist på trevliga fester i den närmaste framtiden... :) Bara å ladda upp med energi och ett glatt humör!!

"Man saknar inte kon förrän båset är tomt", det är ett ordspråk som verkligen talar sitt eget språk... Å sant är det! Jag minns när min mamma sa det till mig när jag var barn... Min Lillebror hade åkt till våra kusiner och varit borta ett tag och det enda jag ville var att han skulle komma hem... När han var hemma hade vi våra duster och önskade väl varandra till andra sidan jorden emellanåt, men när han var borta så saknades han ju! Lustigt det där... Och så är det ju fortfarande i livet... När man har något så glömmer man ofta bort att uppskatta det, men när det är borta så saknar man det!! Vänner är en skattefri förmögenhet, så glöm inte bort att vårda förmögenheten! För om man inte har den, saknas den.... Det finns så många som jag inte skulle vilja leva utan! Klarar sig, det gör man, men livet är inte lika roligt utan dom!! En extra kram till er!!

Stod och diskade och började tänka på alla avsked som jag kommer att få göra denna vår... Nalle, barnen och föräldrarna på jobbet, kollegor.... Å så var det naturligtvis oundvikligt att fälla några tårar... Jag vet ju i förnuftet att det här kommer bli bra, men mitt hjärta är inte riktigt redo ännu!

Igår var vi alltså på Vårmässan, jag å Cammo och så var hennes brors sambo med... Vi gick runt där och glodde lite, men det var så himla mycket folk så man orkade inte direkt handla nåt. Men vi hade ju gratisbiljetter, så det var ju trevligt att besöka mässan i alla fall... Vi köpte med oss munkar och gick till Cammo och drack kaffe på hennes uteplats efter bröllopet... :) Sen blev jag kvar där tills det nästan var dags å sova... Jag kom väl hem vid 21-tiden... Godis och TV-soffan var det enda jag orkade med då! Hade erbjudande om att gå på party, men jag var inte riktigt laddad för det denna lördag....

Dagen idag är det söndag och jag ska hämta hem bror med familj på Kallax! Ska bli så kul och höra om deras resa! Prinsessans första resa med flygplan och allt..... :) Sen finns det väl en hel massa "borde" saker, men jag vet inte alls om jag ids det! Känner mig mest trött och det kanske inte är så konstigt....

Kram alla fina! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0