Ostrukturerad eller bara förvirrad?!

Oj vad det fanns mycket inne i mitt huvud! Vet inte ens hur i all sin dar allt ska bli... Men för att citera en vän till mig: "Det löser sig!"... Man kan säga att många gånger när han med sin lugna stämma uttalade dom orden så hade man bara lust å skrika att det gör det inte alls! men såklart gjorde det ju det... alltid... Det kanske inte alltid blev som man tänkte sig från början, men nog tusan löste det sig... Å det kommer allt som finns i mitt huvud oxå att göra!!!

Till att börja med så känner jag mig verkligen ostrukturerad vad gäller mitt packande och min "att göra" lista har jag inte heller koll på! Jag brukar inte vara så här ostrukturerad, men det känns som om jag väntat å väntat å väntat på denna resa å nu är den här "helt plötsligt"... Som med det mesta annat som sker.... Plötsligt händer det! Jag önskar att jag vore som min lilla Lillebror som skriver listor till allt :) (jag var sån tidigare, men på nåt vis har jag som tappat det på vägen...?) Han hade till å med angivit hur länge allt skulle ta för att veta exakt när han skulle göra vad! :) Å vad tusan, det funkade ju! Jag försöker febrilt hålla allt i skallen just nu å så säger jag högt till mig själv att jag ska skriva ner det för att kunna använda hjärnan till annat! JAAAA, jag ska! Men som sagt, det löser sig!

Imorgon ska jag ha läsdag å alltså vara hemma! Då hinner jag med massor! Det är ju dessutom rätt likt mig att göra allt i sista minuten..... :) Ska tvätta imorgon och hämta pengarna på Forex och skriva hemtenta å vara med Prinsessan... Men allt det där går ju nästan å göra samtidigt, så det är gjort på en förmiddag! :) Det löser sig! Sen ska jag umgås å ha trevligt på eftermiddagen å kvällen, det har jag bestämt! :) När jag väl tvättat, så blir ju packandet enkelt... Måste kolla upp om nåt ska inhandlas från apoteket oxå, så kan jag göra det när jag åker till Forex... Se där! Listan över "att göra" har börjat få struktur å genast känns det som om det inte var så mycket... :) Det känns bara som om denna vecka (som vanligt kanske?) har varit fullspäckad med allt å inget... Så det är väl därför jag känner mig både ostrukturerad och förvirrad....

Sen har jag en massa annat också i skallen, å jag hopppas även det löser sig! Å ja, jag hör fortfarande M lugna röst i huvudet... Å jag vet också att han kommer få rätt denna gång, även om han inte uttalat orden till mig just nu... (Det är alldeles för länge sen vi sågs... Alldeles för länge sen!) Men det kommer lösa sig å det kommer bli bra! Även om det just nu känns tjorvigt.... Det värsta är väl kanske att allt det som sker inte bara kommer påverka mig, och jag kan inte heller påverka det som sker, och när jag vet att jag inget kan göra, så är det bara å lite på att det löser sig! :)

Och när denna fröken börjar fundera på saker som hon inte kan påverka, då kommer en massa andra onödiga tankar också... Som att Nalle nog inte kommer leva länge till å en massa annat onödigt som man inte behöver fundera på just nu! Vi har lånat en bok på jobbet som handlar om döden å den läser vi flitigt å så funderar barnen på vad som kommer hända när man dör och vi pratar om att man kan tro olika och att inget är fel och så vidare... :) Det är underbart med barn!

I går var det onsdag och jag hade barngympan... Det var riktigt roligt igår å det märks att barnen gått några gånger nu å är mer vana vid vad som ska ske.... :) Efter det stannade jag kvar å gick på afro! Bra träning för både kropp å själ! Idag har jag varit på vattengympa. Rensat skallen ordentligt, så nu är det bara å ta tag i det som ska göras och sedan åka på SEMESTER! Fy bubblan vad jag längtar!! Det ska bli UNDERBART att få njuta av livet i två veckor! Att bara vara å inte alls bry sig om vardagen.... Var in och sökte både semester å komp idag, så nu är även det fixat. Har väntat på att se hur många barn som ska vara lediga så jag visste om jag kunde ta komp eller inte...

I tisdags var jag till tandläkaren å lagade ett hål... Mitt första någonsinn! Tur jag hade en pedagogisk tandläkare som förklarade vad som skulle ske när hon borrade... Hon frågade om bedövning, men jag visste ju inte vad jag skulle bedöva mot, så jag lät bli.... Det gick bra ändå! En rätt obehaglig känsla, men jag överlevde! Det var ju egentligen inget riktigt hål, utan en grop som kunde utvecklas till ett hål.... Nu vet jag att tandläkarborren låter nästan som när man tatuerar sig! Det är det folk har sagt, men jag har ju inte haft någon erfarenhet av borren. :)

Efter den mindre trevliga upplevelsen begav jag mig till en betydligt trevligare! Jag begav mig till Bästaste L som fyllt år förra veckan och firade henne några dagar senare.... Passade även på att pussas å kramas med "mina killar" så jag skulle få med mig en dos av dom när jag åker på semester.... :)

Nu när jag skrivit känns det genast bättre! Att jag dessutom sitter och lyssnar på Lars Winnerbäck gör ju allt ännu bättre, så nu kan jag börja ta tag i allt som ska göras... Jag börjar med att gå å lägga mig så jag får ny energi till imorgon! :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0