Nedräkningen pågår på allvar

Så är det! Nu är det bara en vecka kvar! Om exakt en vecka borde vi ha lämnat resväskorna på Kallax! Ringde å kollade och man får checka in dagen innan, tackar för det! Nu är det som att det börjar bli lite så där pirrigt som det brukar bli när man ska iväg å resa! Ikväll ska jag nog ta fram resväskan, bara för att få in stämningen på riktigt! :) Det ska verkligen bli underbart att få semester! UNDERBART! Vi har dock inte riktigt kommit fram till var vi ska bo ännu, men vi vet ju i alla fall att vi kommer landa i Phuket! Det löser sig nog till det bästa!

Helgen i byn har varit riktigt mysig å lugn. Vi var framme vid 16.30-tiden på fredag och då var vi på hotellet å åt pizza-buffé. Träffade en å annan bybo så det var ju en bonus. Kvällen gick i dansens tecken med Let´s dance på TV. Tyvärr får man väl säga att Willy fortfarande är kvar. Känns enligt mig som om han gjort sitt i programmet, så vi får hoppas dom andra två står i final! Får väl läsa på nån löpsedel vem som vunnit när jag är i Thailand! :)
...............
På lördagen var vi på en prommis i solskenet innan vi gjorde eld på "baksidan" och grillade korv och gjorde varma mackor! Så himla gott! Frågan är ju hur det kommer sig att allting alltid är godare när man äter utomhus?! Inget går ju upp emot en grillad korv ute i vårsolen. Sedan var det bastu å Melodifestival! Anna Bergendahl var en helt okej vinnare! Dock tror jag ju inte att det spelar någon roll vem/vilka vi skickar till Europa, vi har ändå fel låtar! :) Nåja, vi får väl se hur det går då i slutet av maj.
           

Massor av snö denna vinter! :)

..............
Söndagen fortsatte i grillandets tecken! Och vi styrde kosan mot stan vid 17-tiden... Som sagt har vi bara myst på och tagit det lugnt. Eller lugnt å lugnt, när man har Prinsessan i huset så är det sällan stillsamt (såvida hon inte sover)! Hon är i farten hela sin vakna tid, så man har full sysselsättning... :) Det är så fantastiskt mysigt att få tillbringa en massa tid med henne.
           
..............
Något som däremot var lite jobbigt var att se att Nalle åldrats så himla mycket sen sist! Det känns som om hundens dagar är räknade och trots att man vet att han är gammal å inte kommer leva jätte länge till, så känns det som om dagen då han hamnar i hundhimlen närmar sig lite för fort.... Man ska väl inte sörja i förväg, men det känns i hjärtat och det kommer vara så vansinnigt tomt den dagen han inte möter en när man kommer till byn. Tårarna bränner bakom ögonlocken bara vid tanken!


Väl hemma i stan på söndag kväll fick jag angenämnt besök av Goda vännen L! Så trevligt! Kan verkligen sakna att vi inte bor "grannar" längre... Sådär nära så man kan springa in lite nu å då å bara surra, eller ta en promenad... Det är ju tur vi ändå står varandra väldans nära å att det faktiskt finns telefoner. :)

Dagen idag har jag arbetat till sent....... Å så har jag tillbringat resten av kvällen till att drömma mig bort till varmare land! :) Det blir nog toppen detta!

Nu är det väl bara att borsta gaddarna å invänta John Blund. Ska ju faktiskt arbeta en vecka till innan jag får vara ledig! :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0