Fort var det gjort....

.... å så var det torsdag igen! Om tiden bara går allt fortare ju äldre man blir, så kommer man ju bara å ha typ tre dagars veckor snart.... Söndag, måndag å fredag.... :)

Vad har då hänt denna vecka? Ja en hel del antar jag...... Men jag ska börja med nåt VIKTIGT... Å det är att våran Prinsessa har börjat gå!! 10,5 månad gammal bestämde hon sig för att nu kan jag detta! Det är som om en polett har trillat ner, för nu kan hon resa sig mitt på golvet å börja gå.... Detta inträffade igår, onsdag. Jag var med henne när hennes pappa for å tränade å vi hann väl träffas ca två minuter när jag kom å då hann han säga att E har börjat gå! Å det visade hon gång på gång... Så när Mamma kom hem fick hon möta henne gåendes! Älskade, älskade vän, nu är hon verkligen ingen bebis längre! Så det var där jag tillbringade min onsdag eftermiddag... Å vi har så kul tillsammans! Sjunger, leker å läser böcker å pratar massor... Man kan ju i och för sig undra vem som pratar mest, Faster eller Prinsessan?! Dom som känner Faster vet ju att hon kan prata! :) Och även om inte E säger så många "riktiga" ord, så försöker hon i alla fall! :) Än en gång så måste jag säga att jag är glad och stolt över att få vara hennes Faster!

Efter denna händelserika eftermiddag åkte jag å Svägerskan på Hälsoträff (tror i alla fall att det kallades så...). Intressanta saker som togs upp å så fick man ställa sig på en sådan där scanner.... Det visar ju i alla fall att man lever, tack å lov! Hade ju varit hemskt sorgligt om man varit död på insidan! Sen finns det såklart massor man bör göra! Som alltid........

I tisdags efter arbetet var jag å hälsade på hos en av mina äldsta vänner, å då inte gammal i ålder! :) Vi har känt varandra sen vi var typ fem å har gått igenom en hel del tillsammans! Vi vet nog det mesta om varandra å det är alltid lika roligt att träffas! Tyvärr går det, som alltid, alldeles för långt mellan gångerna! Nu var det ju inte bara för L skull jag åkte dit... Nä, det var ju lilla söta E som fick en hel del fokus! :) Hon har hunnit bli drygt fem veckor, lilla ♥ och hon var så fiiin! Hon skrattade åt mig, så hon tyckte nog det var en lustig tant som kom å pratade med henne! :) I vanlig ordning gick ju tiden vansinnigt fort å helt plötsligt var klockan närmare 17, så det var bara å pallra sig hem! Tack älsakde vän för trevligt umgänge och gott fika! Nu SKA det inte dröja lika länge till nästa gång! :)
När jag satt på bussen på väg hemåt ringde Bästa L och då beslutad jag mig för att fortsätta min sociala bana så jag åt lite middag å drog till "min familj" å drack kaffe! :) Alldeles för länge sen sist, även det! Kan inte fatta det där med tid..... Tack för pratstunden å tack älskade grabbar för kramarna så att Moster Icka klarar sig ett tag igen... :)

Idag är det torsdag, å efter en vecka med alldeles för lite sömn är man rätt mosig i skallen! Jag har ju inte ens nåt att skylla på, men jag har verkligen inte kommit i säng i tid denna vecka! Nåja det är ju tur det är ljust ute, för då orkar man betydligt bättre trots mindre sömn! Jag tror jag är en björn som går i idé på vintern å sedan vaknar upp på våren igen! Ikväll gick jag å C på en prommis, tänkte att det är bäst man tar sig ut så man inte somnar i soffan, för då är det ju kört ikväll igen! Minsann trevligt!

Något som i alla fall är underbart är att det känns som om vintern släppt sitt hårda grepp om oss å låtit Kung Bore flytta till annan ort för ett tag framöver.... Det har känts som vår i luften å i tisdags var det underbart väder på förmiddagen! Vi var till skogen med barnen å man bara njuter av att solen värmer en! Idag har det dock snöat igen, som om vi inte hade nog med snö... Men det är i alla fall varmare i luften! Så kan hända man får tvätta bort dunjackan innan man beger sig på semester till varmare land?! Nu är det bara ca 1,5 vecka kvar!! YEEEEEEEEEES!! Bara att arbeta imorgon å sedan en vecka å måndag..... :D

Imorgon ska jag åka till byn! Det blir nice! Ska mysa med Prinsessan, umgås med mor å far å bror å svägerska... Å så hoppas jag hinna träffa en å annan bybo.... Men en helg är kort, så jag planerar inget! :) Tänkte att det är bäst att passa på att åka upp nu, för sedan vet man inte när det blir nästa gång....

Nu bara måste jag hoppa i duschen, annars blir det alldeles för sent igen! :) Ska ju vara inställd på arbetet kl. 6.45 imorgon!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0