Att känna glädje

Vilken ynnest att kunna känna glädje! Det är det inte alla som kan, det är jag övertygad om! Att kunna glädjas för och med andra, då blir ju dessutom glädjen dubbel! :)

Känner att jag är inne i nåt positivt flow nu! Jadå, jag vägrar tänka på saker som gör mig lessen eller irriterad. Vägrar var ordet... Absolut inte enkelt, när man ständigt blir påmind om vissa iritationsmoment, men jag försöker låta det rinna av mig som vatten på en gås! HAH när det dessutom stör att andra människor är glada! Då blir det ju ännu roligare, tro mig!

Idag när jag kom hem ringde min älskade lilla lillebror!! Jag blev så otroligt glad, för det är JÄTTE länge sen jag pratat med honom! Det är ju liksom inte bara å ringa när han är ute i världen å reser... :) Dom hade det i alla fall bra å det var ju skönt å höra! Inte för att jag tvekade på den saken, men ändå! Nu har dom varit borta mer än halva sin resa, så tiden tickar på rätt fort minsann! Nåja, vi här hemma kommer ju bli glada när deras resa är slut så vi får träffa honom igen! :) Men såklart hoppas man ju dom ska hinna med det dom vill innan det är dags för resan hemåt igen...

Igår fick jag äran att vara med Prinsessan när hennes Pappa skulle träna å hennes Mamma jobbade ett tag till... Och varje gång jag kommer dit så fylls jag av så otroligt mycket glädje över att få vara en del i hennes liv! Lill hjärtat som lär sig nåt nytt varenda dag känns det som! Nu är det heeeeeej som är så kul å säga och så ska man vinka oxå! Även Guddottern å hennes Mamma kom förbi där när Mamman slutat arbeta. Det var ett tag sen sist, så det var så himla kul å ses!! Hon övar sig i att prata, Guddottern... Att få till sin gudmors namn är inte så himla enkelt, men hon försöker tappert å gissa vem som blir stolt över det?! :) Dessa två tjejer gör mig så himla glad och ger mig massor med energi! Dessutom är det så himla kul å se dom tillsammans!! Dom ska kramas och pussas med varandra och är så snälla, tills den andra har en sak som man vill ha! :) Det sägs att barn som är under tre år, typ, inte kan leka med varandra, jo just! Dom samspelar ju som bara den!! Dom kanske inte leker med varandra i rollekar, men dom har ett samspel på sitt eget sätt! Skoj å se!! Och som sagt, det är så otroligt att få vara med å dela deras liv! Trots att jag inte har några biologiska barn, så har jag blivit både faster, "moster" å gudmor och alla dessa barn betyder så otroligt mycket för mig, så jag skulle kunna göra nästan allt för dom allihop! Kan tänka mig att känslan att bli Mamma måste vara nåt ännu större!!

Efter min visit hos Lillebror med familj, där jag även fick god middag, så gick jag på ett Afro pass! Så himla skoj! Där fylls man av energi och man blir verkligen glad av det! Tänkte att jag chansar å utmanar min hälsa lite, å som jag förstod så känns det i halsen idag, men det struntar jag i, för det var skoj å alltså värt det hela! Konstigt med denna förkylning, för det är som att den bara går runt, runt, runt... När man känt sig frisk i nån dag så är det som att eländet återkommer.... Nu hoppas jag att det som känns i halsen går över efter en god natts sömn! :) POSITIVT TÄNKANDE var det visst?!

Dessutom började ju min favvo-serie (nästan i alla fall) igår, Grey´s anatomy! Så man kan säga att onsdagen var fulländad med glädje och positiv energi! :) Till saken hör ju att vi även var iväg till Kulturens Hus med barnen från arbetet, å det var också en glädje! :)

Idag har vi varit på sångstund i Kyrkan från jobbet. En mamma hos oss arbetar som församlingspedagog och hon hade bjudit in oss... Det kändes som riktig nostalgi när man fick sjunga: "Vi sätter oss i ringen och tar varann i hand, vi är en massa syskon som tycker om varann...." Jag var lite imponerad av att texten forfarande satt helt rätt! :)

På eftermiddagen var vi ute å njöt av vårvädret!! OJ, OJ, OJ vad det var underbart att se solen igen!! Nu är våren på väg på riktigt, jag känner det! ;) Dessutom känns det i ansiktet nu, så kanske att man lyckats få några fräknar?! :) Eller i alla fall kanske dom kan vara på väg..... För nu är man så blek så man ser mer död ut än levande! Det här är ju värsta tiden på året vad gäller hudens färg... Kroppen har ju inte sett solen på ett antal månader! Kanske måste frakta mig till solariet i alla fall nån gång innan vi åker... Vore ju trist om folk försöker göra livräddning på en på stranden i Thailand för att man är så blek!!!

Efter arbetet var jag å kollade ögonen med linserna i och han godkände dom! :) Nu är det bara å fundera på hur jag ska göra med saken.... Vilken sort man ska ha och sådant... Det känns ju bra å ha i linser, för man har ju en klarare värld heeeela tiden! Jag vet ju om att jag är hemskt lat på att använda glasögonen, i synnerhet utomhus, så det är inte så dumt att ha linser. Som sagt, måste mest bara bestämma mig för vilken sort...

Imorgon är det FREDAG! Och jag ska ha läsdag... Ska träffa en studiekompis på bibblo i stan och vi ska göra lite tentafrågor och fundera på vårat utvecklingsarbete. Blir nog trevligt, minsann! Det kommer dessutom vara himla skönt med sovmorgon! :) *gillas*

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0