Vers till min Bästa kollega!!

Hör du, hör du….

Jag har nåt att säga nu!

 

Vet du att du fantastisk är,

Du den bästa kollegan varit för mig!

Nu följer en historia här,

Om delar av det jag upplevt med dig!

 

Det jag helst kommer att minnas

Är alla glada skratt!

Dom alltid i mitt hjärta får finnas,

Ett exempel är en ”cirkushatt”

 

Vissa dagar har varit roligare än andra

Och vi har alltid haft varann

Det är inte alltid lätt att genom minnet vandra

För vissa dagar har man kunnat undra om

verkligheten är sann?!

 

Somliga har haft problem med diverse kroppsdelar,

Som finns längre ner…

Undra hos vem det ”felar”

När man problemen inte ser?

 

Vi ibland fått hjälm bära

När livet varit svårt

Och då man bara velat svära

Och slå till nån hårt

 

Men när sommarhatten åkte på

Var det kul åter

Och man kan säga som så

Att vi både skrattar och gråter

 

Vi har i alla fall förstått

Att livet inte alltid är lätt

Vi försökt lyda de råd vi fått

Att göra på vårat sätt

 

Vi har haft besök av Troll och ”Tomtemor”

Kan mammor ha skägg?!

Vi besökt skogen där dom bor

Och målat en å annan vägg

 

Vi många olika människor mött

Vissa jobbiga och knasiga andra roliga och bra

Många bra idéer vi tillsammans fött

Då vi ibland fått ropa HURRA!

 

Vi haft med en person att göra

Man trodde inte det var sant

När man alla historier fick höra

Kunde man undra om hon var rädd att bli ”tant”

 

Du också ansvariga för lärmiljön fått möta

Tänka att en ”Super pedagog” få vara

Du vet väl att du inte ditt jobb kan sköta

Om du inte på frågan kan svara?!

 

Tillsammans har vi försökt lära oss tecken som stöd.

Man kan katten till frukost äta!

Och vi har då inte behövt leva på vatten och bröd.

Nu ska man inte midjemåttet mäta!

 

Att skapa en cirkus var skoj

Mycket jobb som blev extra och ”dubbel”

Det gjorde att man ibland kände sig ”loj”

Men vi tog oss igenom alla trubbel!

 

Kan du räkna ”bryten” du sett

Det ibland känts som ett ”dårhus”

Trots allt har vi ändå på slutet lett

Och skrattat åt en massa bus

 

Vi gemensam vårdnad haft

Om både barn och ungdom

Du vet väl att det är farligt med socker å saft

Bara att bete sig och vara ”from”.

 

Vi tillsammans några nätter delat

Och druckit lite vin

Men du min nässpray inte lånat velat

Då du varit rädd för influensan ”svin”

 

Om du bara en liten min av missnöje kan göra

Kommer vi att varandra förstå

Man ska sig inte i randiga kläder röra

Det kan du lita på!

 

Du nu i ett par näbbskor kan springa

Iförd folkdräkt med tofsar på

Om du inte polisen i Ö-tå behöver ringa

För att ett gott skratt dig få

 

Vi stöttat varandra i alla lägen

Både när det varit lätt och svårt

Denna historia kommer nog att bli en sägen

Som gjort att vi gått från mjukt till hårt

 

Jag undrat mången gång

Vad jag utan dig gjort???

Du har gjort jobbet till en ”glädjesång”

Och fått dagarna att gå fort!

 

Jag kommer dig att massor sakna

När vi inte ihop jobba ska

Det är ju ändå tur att vi till nya dagar kommer vakna

Och fortfarande vänner va!

 

Jag önskar dig all lycka

Och vet att det kommer gå bra!

Människorna kommer att om dig tycka!

Precis som jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0