Sommaren var är du?

Varför ska det vara så himla kyligt ute?? Och när det väl är någotsånär varmt och soligt, då blåser det... Jag vill ju ha sommar, NU! Men det är väl en av sakerna i livet man defenitivt inte kan styra över... vädret....

Det var visst ett tag sen jag uppdaterade mig igen, upptäckte jag... Trodde att det var nån dag sen, men insåg att det var hela fem dagar sedan... Så kan det gå!

I torsdags var en Faster-E dag... Jag blev inbjuden på tacos hos dem efter arbetet till min stora lycka! :) Efter maten gick jag å E ut på en lekparks turné... Kollade in lite olika lekparker och spanade på pippi och vovve... Vi var ute ett bra tag och även denna afton började det blåsa kallt, så till slut gick vi hem... Dags för välling för guldklumpen oxå förståss... :) Och Faster behövde nog gå hem och sova... Har som varit trött den senaste tiden... Det är väl allt som hinner ikapp en förståss...

På fredag slutade jag rätt tidigt, så när jag passerade stan var det en massa lyckliga sjungande studenter på lastbilsflak i farten... Det är ju bara så att man måste le! Jag kan fortfarande efter 15 år känna känslan jag hade den där alldeles speciella dagen! LYCKA!!! Jag gick genast till Svägerskan och Prinsessan när jag steg av bussen och fick mig en kopp kaffe innan dom skulle bege sig mot byn... Cammo ringde och undrade om vi skulle ta en titt på stan, vilket vi oxå gjorde... Riktigt trevlig eftermiddag som avslutades med middag på vårat stamställe, Dagobert... :) Sen var denna tjej rätt trött, så det enda som skedde var film på TV... Sov nog innan klockan var 23.30 skulle jag tro... (Ja, och det är om man räknar bort att jag troligen missade en del i filmen... :) )

På lördag var det soligt, men tyvärr blåsigt... Goda vännen L ringde och frågade om jag ville hänga med på Svartöstad dagen, så det gjorde jag! :) Hon hade med sig lilla dottern E oxå, så jag fick minsann gosa med bebis oxå! Me like! När jag kom hem från denna mycket intressanta och trevliga utflykt anlände brudarna från byn, T och J... Kaffe å kaka medan vi inväntade Cammo... Sen gick vi ut å käkade innan det var dags för lite party... Även S kom förbi och satt å surrade med oss... Trevligt minsann! Sen var det Båten som gällde... Mycket folk ute. Vi hade riktigt trevligt, så vi har avgett ett löfte om att detta ska ske snart igen... :) Tack brudar för en lyckad afton!!! :)

På söndag sov vi rätt länge, eller vi vilade i alla fall... Och så surrade vi en massa och käkade på Matstället innan brudarna återvände till byn... Sen var jag tvungen att ladda ner sista avsnittet av Grey´s anatomy och se det i förväg... Det var ju så sjukt spännande sist, så jag bara inte orkade vänta till onsdag! Och det enda jag kan säga är att det sista avsnittet oxå var sjukt spännande!!! Och sen var det mest bara soffan å TV:n som gällde.... :)

Dagen idag är det måndag och jag har i vanlig ordning arbetat till 17... Det känns att det är sommarlovskänsla för barnen, dom är trötta och en del har redan gått på ledighet... Jag håller på å gör iordning portfolio till "mina" barn och det är en del att pyssla med vill jag lova... Men samtidigt så kul att få ge dom ett minne! Och sen ska ju alla få med sig bilderna från förskoletiden... Å nu pratar jag att det finns å göra.... :)

Nu ska jag nog ta en tidig kväll och gå å lägga mig å läsa... Som sagt, så känner jag mig rätt trött i kroppen, vilket antagligen är både befogat och inte alls konstigt med tanke på hur denna vår har sett ut... :) SNART är det semester-tider! :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0