Resumé på mitt liv den senaste tiden

Känns som om det var en halv evighet sen jag skrev blogg, så nu känns det verkligen aktuellt att göra det!! Välbehövligt oxå, eftersom jag ju skriver av mig och så behöver jag inte fundera på det nå mer! :)

Idag, den 9 juni 2010, är det exakt 15 år sedan jag tog studenten! Känns som igår när man sjöng på kyrktrappan om Studentens lyckliga dag! 15 år!!! Det är när man upptäcker såna saker som man verkligen inser att tiden går fort! Helt otroligt!! Det var då man helt plötsligt vaknade upp och insåg att man numera skulle vara vuxen, det var inget plugg som styrde ens liv på det sättet längre... Det var med blandade känslor, man ville ju vara stor, men samtidigt försvann tryggheten... Sen kan man ju undra om man fortrfarande riktigt har blivit vuxen?! :)

Förra veckan var ju som sagt en hektisk vecka och ALLT har löst sig till det bästa!!

tisdag hade vi redovisningen i skolan och det gick riktigt bra! Trots att det var mycket folk där, så fixade vi det allihop! Det var dock en av studenterna som svimmade, och efter den dramatiken var det min å C tur att redovisa... Så kan det gå! Som sagt, nu har vi examen klar för dom 15 poängen! GRATTIS till oss!! Nästan som att ta studenten igen! ;)

Onsdagen var den stora gala dagen först då vi hade tre-rätters lunch med DIPLOM utdelning till alla barn och deltagande vuxna! Så himla mysigt och barnen åt verkligen med andakt! Tror aldrig det varit så tyst och stilla vid matbordet och då hade vi ändå långbord! :) Hela dagen gick åt till att ställa iordning för vernissage och cirkus, så man var sannerligen igång från det man satte in sin fot på arbetet 6.30 tills jag åkte hem ca 14 timmar senare! Men vilken succe!!! Cirkusen gick hur bra som helst och det gjorde vernissagen oxå! Alla var så himla nöjda och det har vi fått bevis på gång efter gång hela veckan efter! Vi fick till och med Dagens ros i Kuriren i fredags!! Så nöjd får man vara nu! På kvällen anlände lilla Lillebror... Men då hade Storasyster redan somnat! :)

Torsdagen var en rätt flängig dag som började med ett läkarbesök, sen till arbetet... Vi skulle egentligen gå på utflykt och ha picknick, men då det regnade beslutade vi oss för att ha picknick inne! Det går bra det med! :) Klockan 11.30 var det dags för mig att vara installerad på min anställningsintervju, som var på Skurholmen. Som tur var hade vi en fantastisk vikarie som lånade ut sin bil till mig, vilket sparade mig en hel del tid! Redan efter att jag blivit intervjuad frågade dom mig om jag ville börja jobba hos dom! Jag höll på att börja gråta!! Det kändes som om en sten lättade från mitt hjärta! Så nu vet jag det oxå!! Vart jag ska ta vägen i augusti... Sen att det är en förskola som jobbar Reggio Emilia inspirerat och det känns som om jag inte alls är NOG duktig på det, det gör inte så mycket, för man kan ju lära sig allt! :) Efter arbetet satt jag å A-K och skrev lite om "våran" pojke... Sen kom Bästa L och älskade E och plockade upp mig på arbetet och vi for sedan till ICA Maxi... Jag tror E var mycket nöjd med den utflykten! :)

Och så blev det ÄNTLIGEN FREDAG! På dagen var jag å A-K på besök på Ormbergsskolan med "våran" pojke. Det var ett intressant besök! Och vi var nog rätt trötta alla tre efter det! Vi ställde in AW då vi inte var så många som kunde och så var det inte särskilt roligt väder för att besöka Båten heller... Jag var och hjälpte Lillebror och Svägerskan att fixa lite i lokalen och sen åt vi Kina-mat. Efter det kom Cammo och vi gick till J en sväng... Vid 22.45 anlände lilla Lillebror från sin Stockholmstripp med tillhörande AC/DC... Kan säga att denna dam var rätt trött när det var midnatt och hon somnade ovaggad! :)

Lördag startade kl. 9 då vi drog iväg på hotellfrukost! Jag, båda mina bröder och Svägerskan... Värsta bästa starten på dagen! Riktigt trevligt och så håller man sig ju mätt ett tag oxå! :) Efter det var det dags att börja fixa på riktigt i lokalen... Jag och Svägerskan var där till ca 14... Då hade även Prinsessan hunnit vara förbi en sväng med sin mormor och morfar... Sötaste E i stan, så det så! :) Sen åkte vi på Coop och köpte "det sista" och en glass! Den åt vi sedan med andakt medan vi drack en kopp kaffe! Och innan jag visste ordet av var klockan typ 15.30!! Dags att gå hem och fixa skylten till Lillebror samt renskriva tipspromenadfrågor och göra sig redo för den stundande festen! Som vanligt bannade jag mig själv för min tidsoptimism och som vanligt hann jag i tid! Fick ju dock lite hjälp av lilla Lillebror oxå... :) Jag är obotlig, jag vet!! När klockan var ca 18 var jag hos Svägerskan och då inväntade vi Lillebror innan vi åkte till lokalen. Blandade bål och ställde fram mat... Gästerna började anlända... Efter att maten var det tipspromenad och sedan kaffe och tårta. När allt detta var undanstökat kunde man själv slappna av och lyssna till livemusiken! Dom är riktigt duktiga och deras "gästartister" fick nog oss alla att skratta gott! :) Lilla Lillebror höll ett rörande tal till båda sina syskon, eftersom han missade att göra det på min 30-års fest... Mycket rörande och man fick som Storasyster tårar i ögonen av dom orden! Tack! :) De sista gästerna avvek väl kring 4 och då röjde vi det värsta innan vi gick hem... Och vi sov väl i alla fall innan 5...

Jag hade först inte tänkt stiga upp alls på söndag, men jag ändrade mig rätt fort... :) Vi blev väckta då Lillebror och gänget plingade på dörren strax efter 11... Men vid 11.30 gick även vi till lokalen... Sen var det Matstället som gällde för oss och efter det tog man sig en rejäl stödvila! Jag å lilla Lillebror fixade middag och åt väl vid 19.30 och sen for vi å hängde hos Lillebror igen... Som sagt, jag försökte i alla fall helga vilodagen! :) Kan tänka mig att det var välbehövligt efter hela denna vecka!!

Måndag jobbade jag sent och sen var jag på Mary Kay party hos L... Skulle minsann INTE köpa nåt, men råkade ändå handla puder/foundation... :) Sen satt jag å L och surrade och drack kaffe till typ 22...

Tisdag var det igår och då var vi på tågutflykt med jobbet! Oj vilka fantastiska barn vi har! Det är så kul å vara på utflykt med dom, för det är liksom inget tjafs utan allt flyter på bra! Vi åkte till Boden och lekte i en lekpark innan vi åt lunch och återvände med buss till förskolan... Jag var totalt slut när jag kom hem och sov två timmar på soffan! Det tar på krafterna att vara på utflykt!! Sen gick jag över till Bror med familj och lekte lite med Prinsessan! Nu har hon ju börjat säga en massa nya ord! Så häftigt!! BIL, TUTTE, PIPPI var dom som var aktuella igår, förutom VOVVE och ANKA och MU... Jises vad tiden går!! Sen tvättade jag lite kläder och samtalade med T om den stundande helgen då dom ska komma på besök hos mig.

Idag är det onsdag och favvo-serien på TV... Jag har även denna dag sovit två timmar på soffan! Jag kände mig inte riktigt pigg idag, frös och hade ont i halsen... Tänkte att jag kanske kan sova bort eländet! :) Vi har varit på besök hos A-K på förmiddagen... Imorgon bär det av till Hägnan med jobbet!! Och på fredag är det skolavslutning för alla barn och ungdomar i Luleå! :)

Nu ska jag gå å fixa lite te och sedan bara ta det coolt framför TV:n! :)

Kram alla fina! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0