Ledig dag!

Lite konstigt kändes det igår att lämna igen nyckeln och säga Hej då till gamla jobbet... Jag har känt mig som en packåsna i dagarna två när jag åkt hem! Hur mycket grejer kan man samla på jobbet egentligen??? Men då har jag ju haft "kläder för alla väder" och skor och lite "bra å ha saker" och alla papper man samlat genom åren! Oj, oj, oj.... Men nu är det  i alla fall rensat och tomt i mina skåp och lådor... Som sagt, känns konstigt att inte återvända till hösten... Jag har ju i och för sig bearbetat detta mentalt så länge, så på ett sätt har man ju sörjt under våren... Men det är vemodigt! Det jag kommer sakna allra mest är att inte få jobba med A-K!! Vi har verkligen fungerat så himla bra ihop och kunnat ha MASSOR av glädje i jobbet! Men vi ska ju inte försvinna från jordens yta, så vi kommer fortsätta vara vänner! Sen kommer jag sakna alla barn och föräldrar såklart! Jag har ju samlat på minnen hela våren som jag sparar i hjärtat... Vi har verkligen gjort så himla mycket skoj denna vår! Och det var oxå vårat motto när vi fick veta att det var vi som skulle stänga... FOKUS på barnen!! Det har faktiskt lyckats oxå! Man har haft annat att tänka på än att älta hur synd det är om oss som måste stänga en förskola... Så igår var det alltså ett faktum... Fick fina presenter av närmaste kollegorna och kramades och sa "på återseende"! Jag hade gjort ett fint "vara ledig-paket" till A-K och skrivit en vers! (som går att läsa i förra inlägget) Gissa om hon skrattade! Klart hon har ju varit med på resan, så hon fattade ju precis vad som menades! :)

 
Lägg till bild på förskolan/skolan här. Max 420 pixlar bred.

Idag är jag ledig och imorgon ska jag vara med på mitt nya ställes planeringsdag. Känns spännande att träffa alla och höra deras visioner och planer för framtiden! Man får ju som kliva på tåget och följa med till en början, för att sen se vad som förväntas av en... Allt är ju nytt! Lokaler, kollegor, rektor, barn och föräldrar!! Men vi tar en sak i taget... :) Jag är ju van vid det efter denna vår! :)

Igår fick jag ett MMS av världens bästa lilla Lillebror som har byggt en trappa till min balkong! Den var så fiiiin!! Idag kommer han ner med den och då ska jag bara olja in den å sen har jag lätt å ta mig ner på gräsmattan! :) Bästa L var oxå förbi med utemöbler som hon hittade på rea på Jysk till mig! Så fiffigt! Nu kan jag dricka mitt morgonkaffe i solen (som jag hoppas kommer lysa) hela min semester! :) Me like!

Idag ska jag nog bege mig till stan... Det är ju ändå regn utomhus! Har lite grejer som ska fixas som jag skjutit på framtiden i all oändlighet nu! :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0