Vilken jävla dag!!

Det enda man skulle ha lust å göra är att svära å bli arg och irriterad, men vad hjälper det?! Det är ju ingen som rår för vädret i alla fall!! Men man har god lust! Jag har i alla fall haft en bra dag på universitetet idag å det är ju en himla tur det, för det uppväger ju det som sedan hände... :) Det är verkligen ett andningshål att få åka till universitetet å träffa alla dessa fantastiska människor! Å skratta! Dessutom lär man ju sig nåt nytt varje gång oxå....  Å det är ju positivt!

Nå efter denna dag på universitetet skulle jag delta i Förskolerådet på arbetet... Å så in i h-vetes dum som man är så åker man dit trots att det är snöstorm ute! Ja, man kan ju inte säga annat än att man är plikt-trogen!! Jag fick i alla fall trevligt matsällskap på MAX av en av mina fina kurskamrater å sedan åkte vi gemensamt ut till S-byn... Dit gick det ju rätt bra å bussen var kanske 5 minuter sen... Var på mötet å det bästa med det var väl chokladen... :) Kändes inte så där särskilt meningsfullt, eftersom det inte var nåt nytt som framkom... Förutom att Chefen i stort sett kunde lova att man kommer ha kvar sitt jobb oavsett vad som sker den närmaste framtiden... :) (med andra ord hade jag med gott samvete kunnat skippa det där mötet... Lätt å vara efterklok!) Sen började det som gjorde att denna dag genast hamnade på minus-sidan! Jag gick till busshållplatsen för att åka med en buss som skulle gå 20.15... När ingen buss dykt upp 20.30 ringde jag L för att be henne kolla om dom lämnat info på hemsidan om inställda bussar, men så var inte fallet. Ringde Cammo för att kolla om hon ev kunde hämta mig då jag kände mig rätt strandad där jag stod! Det är ju inte direkt så att man promenerar två mil bara så där... Nåja hennes bil var insnöad! Men medan jag samtalar med henne ser jag att det kommer en buss från stan, vilket ju borde innebära att den så småningom oxå åker tillbaka.... Efter ca 50 minuter på busshållplatsen i snöstorm kom det en buss som i alla fall tog mig till stan... Å när jag kommer dit inser jag att det är minst 20 minuter innan det ska gå en buss hem... Tänkte att det är ju bättre att gå än att stå still, så jag börjar min promenad hemmåt.... Eftersom min bror tagit en whiskey i medicinskt syfte (Prinsessan å Svägerskan har magsjuka, stackars dom! Krya på er!!) kunde han ju inte köra bil... Ja, vad återstår det då att göra?! När jag kommer tre hållplatser hemifrån hinner bussen ikapp mig så jag får åka sista biten, men då är redan ansiktet typ förfruset.... Å när man då kommer hem, ÄNTLIGEN, ligger ett trevligt lånebesked från CSN på hallmattan.... ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad glad man blir!!! Men, som sagt, ingen idé att hetsa upp sig! Min tanke när jag stod på busshållplatsen var SNART får jag åka till Thailand!!! Och när jag går hem å inser att jag troligen kommer att förfrysa åteminstone ena kinden, tänkte jag att man får vl i alla fall vara glad att man har ett hem att gå hem till... :)

Nu är jag rätt slut å har beslutat mig för att jag INTE kommer att åka till arbetet imorgon om vädret är på detta viset!! Tänker inte riskerqa att bli strandad där ute IGEN!!!

Känns genast bättre nä man fått skriva av sig! Så nu när jag svept en kopp varmt te ska jag försöka gå å lägga mig... Värmen lär jag väl inte återfå på ett tag ändå! :)

Hoppas inte snöstormen blir alltför långvarig!!

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0