Life is like a box of chocolate...

... you never know what you gonna get! Visst är det ganska sant som han säger Forrest Gump?! Och det är ju det som är så spännande med livet.... Att man inte vet vad man ska möta varje dag hela tiden... Vissa saker skulle man ju önska att man aldrig hade behövt gå igenom, vissa saker skulle man ha gjort annorlunda... Men forfarande är det ju allt detta som gör en till den man är idag, med dom erfarenheterna och den "ryggsäcken"... Vissa saker skulle man vilja ha svar på i förväg andra vill man aldrig veta... Det är ju också sånt vi får leva med... Det är som med chokladasken... Ibland tar man en choklad som är äcklig å man vill bara spotta ut den, ibland får man en riktigt god choklad som man bara vill ha mer av... Man får inte alltid välja choklad, men man kan välja vad man ska göra med den! :)

Nu har fredagen övergått i lördag å det har varit en händelserik dag... Kanske därför tankarna väcks till liv så här på kvällskvisten?! Idag har jag haft "läsdag", men i ärlighetens namn så har jag inte alls läst så mycket som jag borde, så det får bli lite av helgens sysselsättning! :) Idag har vi skjutsat lilla Lillebror till Kallax för avresa till Stockholm å sen vidare ut i världen... Just nu sitter han på ett plan mot Singapore... Oj du modiga lillebror vad din Storasyster är stolt över dig! Jag vet att ni kommer få en fantastisk resa och att ni kommer sköta om er, men fortfarande är jag Storasyster och måste ju oroa mig lite oxå... :) Det där med att oroa sig har blivit allt värre med åldern... När jag var yngre var jag nog inte rädd för nåt, tror jag?! Men nu är det som att jag oroar mig när jag vet att någon ska köra långt eller ska ut och resa eller vad som helst... Inte oroar mig så, men man tänker lite extra på dom och hoppas allt ska gå bra... Ja, knasigt värre... Livet är för kort för att man ska gå omkring å oroa sig! Men det handlar nog mer om att man håller av dessa människor så mycket och man har fattat att livet inte är evigt och att det faktiskt, tyvärr, kan hända saker även för dom som står en nära, eller inte vet jag.... Som sagt, djup så här på kvällskvisten... :)

Nåja efter fika på Kallax och avresa för Lillebror, så åkte jag å Mamma in till stan och åt lunch där... Sedan hem och plugga lite å sen ringde A-K och berättade om händelserna på arbetet................. Och det orkar jag inte ens kommentera desto mer!! Som sagt, livet är för kort för sånt, så det kanske är dags att jag gör slag i saken å drar vidare?! Nu fortsätter vi till nåt trevligare.....

... jag gick över till Bror med familj å lekte med Prinsessan! ♥ Bara att se den där leende ungen och höra henne skratta och pussa på hennes mjuka kinder och busa med henne och få ha henne nära... Det gör mig så varm om hjärtat! Man kan inte fatta hur en så liten människa kan sätta så stora spår i hjärtat..... Vi beställde mat dit å åt tillsammans med mor å far oxå.... Sedan vidare på ännu mera trevligheter....

... gick tillsammans med "min familj" på 35-års kalas! Man får ju lov att slå flera flugor i en smäll och passa på att umgås med många samtidigt! :) Vi grattade K och fick tårta och kaffe...... Grattis på födelsedagen! Lite knasigt när man funderar på saken, men vi har ju känt varandra i typ halva livet.... :)

Efter detta firande gick jag hem å såg på Let´s dance och broderade! Nu jäklar är tavlan snart färdig! Det är bara synd att min jäkla nacke ska bråka med mig, så man kan inte sitta så långa stunder åt gången... Men fortfarande får man inte alltid som man vill....

Nu ska jag slänga mig själv i säng! Så det så!! Imorgon är en annan dag och troligen en bra sådan! :)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0