Thailand - here we come!

säger bara YEEEEEEEEES!!! Jag ska åka till THAILAND!! Idag har vi betalat handpenningen på resan, så nu vågar jag tro på att jag ska åka!! :) Nu har man nåt att se fram emot å det ska bli så underbart skönt å komma iväg! Kommer nog bli en rolig resa då vi är så många som åker... Åtta vuxna å två barn.... Som det ser ut nu i alla fall... :)

Här kommer en liten uppdatering av vad som hänt i mitt liv.... Måste nog även uppdatera mig själv, är som aningens förvirrade känns det som....

På torsdag förra veckan var det dags att återgå till arbetet! Det gick faktiskt bra att stiga upp, trots att man kanske inte alls gått å lagt sig i tid... Vi hade endast två barn på torsdag å tre barn på fredag fastän vi egentligen skulle ha haft 7-8 stycken... Nån var sjuk å jag antar att de övriga var lediga eller frös inne eftersom det legat på -30 grader både torsdag å fredag... Så man kan säga att det varit riktigt kallt ända fram till söndag då det helt plötsligt låg på plus minus noll... Så det var lugna dagar på arbetet.... Ej så lugnt annars, kanske! :)

På torsdag kväll messar J mig å frågar om jag vill åka till Thailand, ALLTID! svarar jag... Å så var tanken på en resa igång!

På fredag morgon skickar hon ett mess om att dom tänkt boka den dagen så det var bäst att bestämma sig! :) Javisst! Som sagt, alltid trevligt med Thailand... :) När jag var på väg hem ringde Cammo å sa att nu var flygstolarna bokade!! Fort var det gjort!! Gäller att vara spontan i livet, eller??? 7 vuxna å två barn var då inbokade på denna resa... Efter arbetet begav jag mig till Cammo för att smälta chocken över att jag skulle få åka utomlands... :) (kunde dock inte riktigt förrän idag fatta att det är sant, men nu är handpenningen betald, så nu åker vi!!!!!) Vi beställde hem mat å såg Let´s dance! Å snicksnackade en massa... :) Då det fortfarande var iskallt ute tog jag bussen hem vid 22:15...

Lördag plockades det sista av julen bort! Även gardinerna... Inte vet jag vad jag hade för ryck, men det blev i alla fall gjort! :) Efter detta hade jag äran att få mysa med Prinsessan när hennes mor å far var på hockey! Vi hade så roligt å tiden gick fort! :) Hon lär sig så fantastiskt mycket hela tiden! Har man inte träffat henne på nån dag så har det hänt nåt nytt i hennes liv! Å vad jag är tacksam för att jag får vara en del i hennes liv å att jag får vara nära henne! :) Efter detta barnvaktande bar det tillsammans med L iväg på tjejfest hos MN. Mycket trevlig tillställning där man träffade goda vänner å nya bekantskaper... Mycket surr såklart! :) Efter detta en vända till Olivers... Ej så mycket folk ute, men några "kändisar" såg man iaf! L kom å sov över hos mig...


På söndag var det kalas för två av killarna i "min familj" Mellankillen som fyllde 4 år å Minstingen som blir två snart... Säger bara SHIT vad tiden går!! Känns som om det var igår Mellankillen kom hem från BB å var alldeles pytteliten, 4 år.... Det är sant som dom säger att det ärpå barnen man fattar att man åldras... I ens egen värld har man nog stannat kring 25 typ... Det var i alla fall nice att träffa lite folk å fika å såklart få gratta killarna! Eftersom Storkillen verkligen blivit stor å tappat en tand hade jag med ett paket även till honom! :) 

På aftonen träffades vi som ska ha barngympa under våren å planerade lite... Den drar igång den 20 januari... Ska bli kul å göra nåt nytt! :) Sedan hem för att hinna se Köping gänget, missade dock början, men, men... Går kanske att se på internet?! Å så såg jag Johan Falk, faktiskt en bra film, måste jag säga!

Jaha, så var det måndag igen... Å vardagen drog igång på allvar... Jag började arbeta 100% å det var ju en fin start på det med alldelels för lite sömn i kroppen! :) Nåja, allt går ju å det är så himla skoj att träffa barnen igen, så man glömmer ju bort att man är trött! :) Dock visade det ju sig när jag kom hem å somnade på soffan å sov alldeles för länge.... Å vad händer då när man ska somna på kvällen?! 

På tisdag rann bägaren över för fröken Anci... Händer väldigt sällan att det helt rinner över, men nu är jag så förbannat less, så det var precis vad som hände! Jag var arg... Gillar inte att vara arg, det är hemskt å jobbigt å jag blir som alldeles slut sen å vill bara grina... Klarade mig dock från den saken, men jag var arg... Kanske inte riktigt förbannad, för då hade jag nog inte behärskat mig så bra som jag ändå gjorde... :) Nå, jag hoppas det var gjort för 2010 å att jag ej behöver vara arg mer detta år! :) Efter en lång dag på arbetet messade min käre bror att det fanns köttsoppa hos dom! Så fantastiskt trevligt att få ett sånt mess när man arbetat till 17.00... Då var middagen fixad! :) Å så fick jag leka å mysa med Prinsessan! Gull-ungen hade fått en till tand, så nu har hon tre stycken! :) Tack kära ni för mat å fika å en massa bra energi! :)

Jaha, då var jag framme vid onsdagen... Det var som att det blev en riktig telefondag... :) Konstigt att vissa dagar pratar man med typ alla å andra dagar pratar man inte med nån! :) Igår var en sån dag när jag samtalade med många personer... Så snabbt var den kvällen avverkad! :)

Å idag är det torsdag igen! :) Har alltså betalat delar av Thailandsresan å så har jag suttit här å skrivit blogg å snart ska jag bege mig på vattengympa! NICE!! Ikväll anländer mor å far å lilla Lillebror... Han ska flyga till Stockholm imorgon för vidare resa ut i världen! Då måste man ju säga "hejdå" ordentligt! :)

Nu packa badkläder!!!

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0