Att falla för frestelsen...

... kan innebära ett visst illamående efteråt! Jag har nämligen gjort det ikväll... Fallit för frestelsen av lösviktsgodis!!! Det var vääääldigt gott ända fram tills jag ätit alldeles för många... Nåja, behovet, eller begäret kanske, är i alla fall stillat för denna gång! :)

Det har redan gått fem dagar på detta alldeles nya fräscha år... Jag har 360 dagar kvar att nyttja väl... :) Hur har jag då nyttjat dess fem dagar som gått?

Dag 1, var en fredag (men ändå en söndag) gjorde inte mycket denna dag... Såg nån film å tog det coolt....

Dag 2, var följdaktligen en lördag... Då var jag i alla fall fullt sysselsatt! Jag dammsög å skurade å sen kom Guddottern å hennes mamma på besök, vi åt middag å hade trevligt! Hon är ju i en härlig ålder nu, Guddottern! Vad man får skratta... Hon pussade på sin egen skugga och vinkade hej då till den. :) Ja, den svarade ju oxå med samma sak förståss... :) Efter detta eminenta besök begav jag mig till Cammo å vi såg början på Robinson innan vi åkte in till stan å träffade två av mina "plugg-kompisar" på Invit... RIKTIGT trevligt måste jag säga! Efter det bar det av till Oliver´s en sväng... Typ en timme eller så... Sen har jag skrattat som en tok innan jag till slut kom hem... Ja, jag fortsatte även skratta hemma... :) Lite tokigt det kan bli ibland! :)

Dag 3, söndag, då var jag hos min bror först en sväng, lilla Lillebror var oxå där... Hann busa en del med Prinsessan, men vad hon har lärt sig mycet på sista tiden! Hon kryper när hon vill, men det går snabbare att åla, så hon väljer helst det, å så svarar hon när man ropar "Var är E?" och så säger hon "voff" till hundarna och reser sig mot lagom höga saker... Ja, det går så himla fort när det händer! Älskade gullungen är ingen bebis nå mer!♥ Sen gick jag hem å Cammo kom förbi med våra "rester" från nyårsmaten, som vi åt medan vi såg nya Harry Potter... :) Dock var jag rätt trött å råkade somna en stund, men filmen var helt okej, en Harry Potter helt enkelt. Sedan åter till Bror å då såg vi "Inglourious Basterds" (om jag nu stavat rätt). Höll mig vaken denna gång å filmen var riktigt bra... Man fick sig ett å annat skratt å så var jag tvungen att blunda ibland för att den var så "rå"... Har ju lite svårt för otäcka scener... De övriga fick säga när dom var "borta". :) Jaha, så var klockan nästan 24 igen, bara å gå hem å sova...

Dag 4, var igår, måndag, då var vi på stan, båda mina bröder, Svägerskan, Prinsessan å jag. Käkade lunch å strosade, vilket inte var särskilt trevligt då det var ca 17 minusgrader och stark vind... Klockan 15 hade jag massagetid å det var så klart välbehövligt å skönt! Å så fick jag luggen klippt, hade ju L å klippa den i lördags för att jag inte såg nåt, så frissan jämnade till lite.... :) Sedan åkte jag å lilla Lillebror till Kvantum å jag inhandlade lite mat som tillagades till hela sällskapet, ja, Prinsessan fick inget, men de andra. :) Vi åt fläskfilé och potatisklyftor å så gjorde jag bananer, jordgubbar å kiwi med choklad på i ugn till efterrätt... GOTT! Bestämde mig för att laga Trettondagsaftons middag dagen innan själva dagen. :) Sedan åkte lilla Lillebror tillbaka till byn... Nu kanske det rent av dröjer mer än tre månader tills vi ses då han ska iväg å "backpacka" i Asien i tre månader! Lite avundsjuk är Storasyster, hade nog oxå velat göra ett dylikt äventyr! :) Jag är så stolt över honom som vågar vill och kan! Tur att han ska ha Resedagbok, så vi här hemma kan följa deras äventyr.

Idag är det visst tisdag å dag 5 på det nya året... Känns dock som om det är fredag igen, man är inte lite borta med dagarna när det är söndag lite nu å då... Idag har jag i alla fall stigit upp tidigt, (ja, kl 8 är tidigt för en som vänt på dygnet), och gått ut i den hemska kylan (idag minus 20 å vind)... Jag styrde stegen mot "Min familj" där jag skulle agera barnvakt... Genast när man kommer in där är man ju i värmen igen! Jag å killarna har haft värsta mysdagen! Storkillen å Mellankillen hade precis vaknat när jag kom dit, å Lillkillen sov till 9.50!!! Lite lätt chockartat för en som är två år! Storkillen sa nåt om att det ju kunde hända att han inte skulle vakna förrän det blev kväll... :) Vi har i alla fall fått mysa inomhus då det är så kallt. Vi har spelat spel å ritat å sett på TV. Dagen har gått fort! När Mamman återvände från sitt arbete vid 14.30, så har vi kopplat in hennes Wii! Får minsann ta en spelkväll där vid tillfälle... :D Sedan gick jag hem därifrån å passerade Coop där jag hyrde två filmer å köpte godis!! Jag har sett den ena "Marley å jag" å skrattat, men på slutet fick man även grina! Bra film... :)

Så denna kväll ska jag försöka låta bli att äta upp godiset i påsen å se den andra filmen jag hyrde, "The proposal"... Ska oxå försöka somna i tid å vakna i tid, för på torsdag vankas det arbete igen! Å då är det bara att infinna sig kl. 7.15!! Ingen sovmorgon där inte!

Som jag själv upptäckte när jag skrev detta, har det nya året inneburit en hel del filmtittande! :) Kanske ett sätt att fly verkligheten ett tag innan man åter ska möta den på allvar... ;)

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0