Ute är mörkt och kallt...

... i alla husen lyser nu överallt de tända ljusen... osv... En dag som denna stämde då sången in ordentligt! Vi har haft luciatåg utomhus med barnen på jobbet. Det var så himla mysigt med en massa tända ljus! Trots att det var kallt så hade vi bra uppslutning av föräldrar å andra anhöriga... :) Barnen var såklart så himla fina och duktiga! Vi firade tillsammans med S-holmens förskola, så vi var rätt många! Efter tågandet så gick vi in i värmen och fikade med barn och föräldrar! MYYS! I övrigt har dagen varit rätt lugn... Jag tror vi alla har nedräkning till julledigheten! Och det innefattar även barnen... Alla är trötta och det är kanske inte så konstigt med tanke på att detta är en av årets absolut mörkaste veckor! Tur vi har snö på backen i alla fall!

När jag kom hem har jag tvättat kläder, vilket som vanligt var länge sen sist! Tänk om man skulle bli så duktig så man tvättade en gång i veckan... Men det kan ju anses som slöseri med tid och energi då det inte finns så mycket att tvätta då.... :) och så har jag bakat lite småkakor som jag ska ha till ett speciellt tillfälle! :) Och så har nån julklapp blivit inslagen... Det var i alla fall rätt aktivt för en måndag! :)

Imorgon börjar jag 6.30, ja eller måste väl va där 6.20 för första barnet kommer 6.30.... Å sen ska jag hämta min Prinsessa å åka med henne på Barnens Hus... Det är planen i alla fall.... :)

Hoppas ni alla har haft en fin Lucia dag!

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0