Tomteteater och Julevangelium

Det är båda två saker som hör julen till.... :) Nu kan det bli jul, för nu har jag fått se både teatern och julevangeliumet via jobbet! :) Tur man har vissa privilegium som förskollärare! Årets teater tycker inte jag var fullt lika bra som de tidigare jag sett, klart sevärd, men inte fullt lika bra... Men det är ändå en upplevelse att få besöka "tomteskogen" där i Stadsparken! Så ni som har möjligheten, gå å se den! Kan hända jag går å ser den igen! :)

Julevangeliumet fick jag se idag för att hon som skulle följa barnen från jobbet var sjuk.... Det var ju inte alls kul att hon var sjuk, men jag hade ju turen att få gå till kyrkan då... Jag tycker det är mysigt att få se den där "julberättelsen". Denna gång var det i form av en dockteater. När man själv var liten var det mer självklart att man fick historien om Jesu födelse berättad för sig, för dagens barn är det inte alls lika självklart att de vet varför vi egentligen firar jul.... Våra barn satt i alla fall och lyssnade och de tyckte det var spännande! :)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0