Somna inte osams med dig själv

Natten till idag var jag nästan osams, kanske inte med mig själv, men med min kropp! Vad jag avskyr att hosta! Fy f-n!!! Nu är jag liksom där igen... Ont i halsen och luftrören och hosta.... Undrar just när denna eländiga bacill ska ge upp å lämna mig ifred?! Det är nog ingen idé att fråga läkaren på VC i alla fall... Bara å härda ut såvida det inte blir värre... En av mina kollegor uteblev från våran planeringsdag igår på grund av LUNGINFLAMMATION! Det vill jag då inte ha i alla fall!!!

Gårdagens planeringsdag på arbetet gick riktigt fort!! Och vi fick mycket uträttat kan jag tycka! Vi funderade ut en struktur på vem som gör vad när... Så nu vet man nästan när man ska gå på toa oxå! ;) Men det är bra att göra det, så att det flyter på tills alla vet var man hör hemma... Då kan ingen heller säga att man inte visste..... Och så diskuterade vi våra mål för detta läsår... Var står vi idag å hur går vi vidare... Å vad händer i projektet?? Som sagt, vi fick mycket uträttat! :)

Efter arbetet åkte jag å Cammo in till stan å kollade in rean lite... Inte mycket att fynda direkt, men vi fikade tillsammans med K och hade trevligt ändå... :) Fyndade i alla fall ett bälte och en top och så köpte jag tights till nyårs klänningen... Svarta... Så om jag ev har vägarna förbi stan så ska jag kolla om jag hittar nån rolig färg oxå... :) Sen så hem å äta middag å sen såg jag CSI hela kvällen...

Idag har jag arbetat å det var gode lugnt på jobbet! Vi har slagit ihop båda förskolorna som är på gården å varit på Skur... Dom hade totalt 5 barn och vi 1... Så ja, det var lugnt! Dom lekte så himla bra oxå! :) Det var till å med så trevligt så jag stannade kvar säkert en timme mer än jag behövde! ;) Och nu har jag ledigt igen fram till 10 januari!! Ska bli så skönt att göra INGENTING i några dagar! :)

Efter dagens arbete gick jag till L och grabbarna... Suttit å surrat med L och hunnit kolla in killarnas julklappar... Myst på helt enkelt.... :) Vi har hunnit "prata till punkt" å det är länge sen sist! :)

Hemma å ätit middag å suttit alldeles för länge vid datorn! (Känns i axlarna å jag vet att jag får skylla mig själv!! Tur man bytt jobb å inte behöver sitta vid datorn varje dag längre...) Och så har jag pratat helt länge med A-K i telefon! Vi försöker som få till en "date" men det har hittills gått dåligt för vårat lag... :) Vi har inte setts på säkert 6 veckor!! Men imorgon, kanske! ;)

Imorgon ska jag vara med Finaste E en stund, det är vad jag planerat... :) Och så eventuellt träffa A-K då... På torsdag blir det troligen byn... Ska fira nyår där... Oj, vad jag nu ska försöka "fånga dagen" å leva i nuet! ;) Ta dagen som den kommer helt enkelt....... :)

Nu tror jag bestämt att jag ska ge mig in i "One Tree Hill- världen"... Har fått låna hela säsong 1 av Fina E, så nu ska vi se om jag oxå blir såld på serien! ;)

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0