Funderingar på en buss

När man sitter själv på bussen, eller tåget eller flyget, då har man mycket tid över till att tänka, för man kan ju som inte ta sig någonstans... :)

Helt plötsligt när jag satt där på bussen kom en känsla av lycka över mig! Sådär så jag kände mig varm i hjärtat... Vad har jag egentligen å klaga över? Okej att man är less på att ha ont i halsen, men jag har ju i alla fall ingen sjukdom jag kan dö av! Jag har vänner och familj som älskar mig och bryr sig om mig! Jag har ett jobb som jag trivs med! Jag har tak över huvudet och mat på bordet och jag kan köpa kläder nästan när jag vill... Så visst f-n kan man säga att man är lycklig! Nog kan man ju känna saknad över vissa saker, men egentligen ingenting som man inte kan göra något åt...

Så det enda jag egentligen har att gråta över är just LYCKA... Stolthet, glädje, att se andra lyckas... Ja, det som gör en lycklig! :)

Och imorgon har jag några att fira nyår med! :)

Kram! :)     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0