Dag 9 Min tro

Vem ska man tro på, tro på, tro på... som Di Leva sjunger...

Jag tror på godhet och på att det du sänder ut kommer åter till dig... Jag tror på kärleken och livet... Jag tror på att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad... Jag tror på frihet... Till exempel frihet att välja själv...

Jag tror på "spöken" och jag tror inte att livet tar slut när vi dör... Jag tror på ödet och att det finns något större som vi inte riktigt förstår... Om det är en slags "Gud" eller något annat, det vet jag inte...

Jag tror att människan utvecklas tillsammans med andra, ensam är inte alltid stark... Jag tror på sociala skyddsnät och att man ska ställa upp för varandra....

Jag tror att om jag ger lite av mig själv så får jag tillbaka så himla mycket mer!

Det är inte så lätt att på en kort stund skriva ner vad man tror på... Det kan vara så mycket... Samtidigt är det ju grundvärderingen, den som sitter i "ryggraden" som man först kommer att tänka på.... :)

Kram! :)


Kommentarer
Postat av: Ellen

svar; Nehedå! ;) Kram!

2010-12-27 @ 23:15:20
URL: http://ellensundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0