Dag 7 Min bästa vän

(skulle ha skrivits igår, men det hanns inte riktigt med...)

Jag har många väldigt bra vänner och det är svårt att säga vem som är just bäst! Alla behövs i mitt liv, de har alla olika bra egenskaper som gör att dom är viktiga för mig! Några kommer att bli omnämnda, men dom som inte blir det finns ändå i mitt hjärta! Ingen är sämre eller bättre än någon annan.... Många resor har vi varit på tillsammans, men aldrig alla tillsammans! :) Vi har gjort så mycket skoj ihop! Vi har delat glädje och sorg och även om det kan gå långt mellan gångerna när vi hörs, eller ses, så vet vi ändå var vi har varandra! Det är riktig vänskap det! :)


L är den som alltid funnits i mitt liv, i alla fall från det att jag skulle fylla 3... Hon känns som en självklar del av mitt liv och är mer som en syster... Vi har delat många av barndomens dagar tillsammans och varit på en massa resor tillsammans som barn... Och som vuxna... Jag är gudmor till hennes dotter... Jag kan inte tänka mig ett liv där inte L finns med....

Kusin J är också en självklar del av mitt liv... Hon har också funnits med så länge jag kan minnas! :) Det är exakt ett år i ålder som skiljer oss åt... Vi har delat bostad i Umeå och idag är jag gudmor till hennes äldsta son. Även om vi bor en bra bit ifrån varandra, så känns det ändå som om det var igår vi sågs när vi träffas!

Cammo den som alltid "säger sanningen" även om den inte alltid är rolig att höra! Hon är en otroligt viktig person i mitt liv. Hon är nog den som alltid vet allt om mig, och aldrig dömer! Cammo är den jag kan ringa mitt i natten och få ett svar... Hon är den som alltid får mig att skratta, även åt det som varit svårt...

L är min trolovade. Vi har varit förlovade i 15 år, och vi har ett "eget språk". Vi pratar på ett speciellt sätt när vi pratar med varandra och ibland behöver vi inte ens prata för att förstå vad den andra menar... L är den som alltid ser på saken från en annan synvinkel och är ett bra bollplank... Jag är "moster" till hennes barn och känns som en del i hennes familj...

A-K är arbetskompisen som blev en kompis! Hon och jag har samma humor och jag kan börja le bara genom att tänka på henne!

LR är den som varit med på alla "ungdoms synder"... Vi har gjort många saker "första gången" tillsammans! Hon är nog den som vet mest om mig genom tiderna.... :)

J är den som alltid gör att man känner sig välkommen. Man är alltid välkommen hem till henne och hennes familj. Hon är den som bjuder på sig själv och man har aldrig tråkigt i hennes sällskap!

TS, CI, MB, S, TR, J ni finns ofta i mina tankar även om vi inte hörs så ofta som vi vill! Men när vi ses är det ändå som att ta vid där vi slutade sist... Detsamma gäller mina vänner som jag träffat via jobbet i S-byn och som blivit vänner... För att inte tala om LB och AL ni har lärt mig mycket och vi har sannerligen delat jobbiga situationer med varandra! Svägerskan är också en som bör nämnas... Hon är den som kan få mig att se på saker på ett annat sätt...

Tack kära vänner för att ni är en del i mitt liv! ALLA mina vänner! Älskar er!

Kram! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0